Jump to content

Första bilen till Tyskland, snart kommer dom till Sverige!!


Miss Ivy Green

Recommended Posts

Kunde läsa på en USA sida att första bilen kommit till Tyskland och ägaren varit och fotat den hos återförsäljaren.

Jag väntar nu på min som "kanske" levereras i slutet av augusti. Fastback köpare kan få sina i mitten på augusti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det verkar riktigt segt med leverans av nya bilar, cabbarna blev stoppade helt pga bältesstrul enligt uppgift i andra forum.

Det verkar också som att bilarna får en extra underedsbehandling i hamnen i Tyskland vilket också gör att det drar ut på tiden.

Nu är jag inte direkt drabbad då jag beställde min bil så sent men det är surt för de som hängde på låset i januari och inte har fått någon bil ännu, det verkar som det är svårt att spåra bilarna efter de lämnar fabriken och detta är en grogrund för felaktiga rykten, Ford borde ta tag i detta innan någon skräptidning (AB) gör det.

Link to comment
Share on other sites

Httade dettta på ett annat forum, oktober... Då kunde de ha väntat ett år med introduktionen tycker jag.

Update from the factory :

I do understand this is frustrating. However, this is a whole new process regarding the European Mustangs. I only handle US customers, and I don’t know what that “Vista System” is or what it looks like. All of the previous and current information have always stated October as far as European Mustang sales go. You are welcome to ask your dealer, what the “Vista System” is, how accurate it is, and when are they expected to be able to sale/deliver Mustangs to their customers. This may help you better than I can. Have a great day!

Link to comment
Share on other sites

Jag har beställt en fastback i januari och enligt Ford.se så är min bil på väg till Göteborg och beräknas anlända hos försäljaren omkring 5 augusti. Samtidigt har jag hört från annat håll att fastback bilarna kommer tidigast i mitten av augusti. Någon som vet mera exakt; vänligen posta!

Link to comment
Share on other sites

Följande info fick jag idag av Bil-Månsson i Halmstad där jag beställt min cabriolet.

Det är endast Fastback som är komna. Har nog kommit 10-15 bilar och det kommer fler i närmsta veckan. Många av dessa bilar har inte fått underredsbehandlingen i Tyskland och skall således få behandlingen här i Sverige. Alltså dröjer det med utleverans till kunderna.

Det lär komma ett antal cabrioleter i slutet av augusti månad, och då får vi hoppas att dom är klara med underredsbehandlingen nere i Tyskland. Tur att sommaren skall komma snart och hålla på långt ut i höst, så man kan rulla några mil i år.

Inte f-n hade man trott detta när man beställde den 27 januari.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ja, då är första bilen av modell 2016 levererad i USA. Detta gjordes den 29 augusti, medan vi är ganska många i Sverige och övriga Europa som fortfarande inte fått våra modell 2015. Djävligt svagt från FORDS sida. Börjar tröttna på dom, nej, jag är redan trött:mad:

Link to comment
Share on other sites

Jag såg en gul mustang -15 i min hemstad. Reggad på Ford i Uddevalla och i trafik sen 27 augusti. Står fler till salu av årsmodell -16 hos Ford Brandt i Vänersborg.

Hej, det finns inga 2016 Mustanger i Sverige ännu, den första levererades i USA i förra veckan. De började tillverkas den 3/8 och beställde du en bil efter mitten av maj i år så kommer du troligen få en -16 då brytpunkten för när de slutade ta beställningar för 2015 låg då.

Jag beställde min i juni och hoppas att den tillverkas under september för leverans i april 2016, det blir en 2016 men det är inga större skillnader, dock har priset på dem höjts med c:a 26 000 kr.

Link to comment
Share on other sites

Hej, det finns inga 2016 Mustanger i Sverige ännu, den första levererades i USA i förra veckan. De började tillverkas den 3/8 och beställde du en bil efter mitten av maj i år så kommer du troligen få en -16 då brytpunkten för när de slutade ta beställningar för 2015 låg då.

Jag beställde min i juni och hoppas att den tillverkas under september för leverans i april 2016, det blir en 2016 men det är inga större skillnader, dock har priset på dem höjts med c:a 26 000 kr.

Jaså, jag såg på blocket att det var av årsmodell -16. Troligen ett beställningserbjudande av Ford typ.

Link to comment
Share on other sites

Jaså, jag såg på blocket att det var av årsmodell -16. Troligen ett beställningserbjudande av Ford typ.

Det stämmer, jag gick in och läste annonsen och det är beställning nu och leverans till våren 2016 som gäller.

Sen är det inte så stor skillnad på 2015 och 2016 på EU modellen, dock har de fått en prishöjning med upp till 26000 kr.

Link to comment
Share on other sites

Jag provkörde nya mustangen igår och upplevelsen var härlig. Tyvärr är den för dyr för mig samt Ford i Vänersborg tar inte äldre mustanger i inbyte. Gäller detta hos övriga fordhandlare i Halmstad och Uppsala som säljer nya bilen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...