Jump to content

Första bilen till Tyskland, snart kommer dom till Sverige!!


Miss Ivy Green

Recommended Posts

Jag provkörde nya mustangen igår och upplevelsen var härlig. Tyvärr är den för dyr för mig samt Ford i Vänersborg tar inte äldre mustanger i inbyte. Gäller detta hos övriga fordhandlare i Halmstad och Uppsala som säljer nya bilen?

Jodå Bilmånsson i Halmstad bytte in vår -08:a

Får vår nya cabbe på fredag

Link to comment
Share on other sites

Jodå Bilmånsson i Halmstad bytte in vår -08:a

Får vår nya cabbe på fredag

Intressant att Bilmånsson gör det men samtidigt märkligt att lokala ford handlaren tar inte importerade mustanger. Jag frågade förstås varför och säljaren började mumla att hans chef hade bestämt det.

Grattis till nya cabben i efterskott förresten.

Link to comment
Share on other sites

Jodå Bilmånsson i Halmstad bytte in vår -08:a

Får vår nya cabbe på fredag

Kommer ni på Syds höstrally den 26/9?vore kul att se den LIVE innan vintertäcket läggs på!

För övrigt, var ni nöjda med inbytespriset på 08:an ni erbjöds av BilMånsson? Har själv en GT 09:a och funderar lite grann på en 16 GT/CS.

/// Wide \\\

Link to comment
Share on other sites

Kommer ni på Syds höstrally den 26/9?vore kul att se den LIVE innan vintertäcket läggs på!

För övrigt, var ni nöjda med inbytespriset på 08:an ni erbjöds av BilMånsson? Har själv en GT 09:a och funderar lite grann på en 16 GT/CS.

/// Wide \\\

Jo vi kommer på höstrallyt, det blir nog fler -15 som kommer.

Vi blev nöjda med inbytespriset hos Bilmånsson.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick veta idag att Ford Vänersborg verkar tänka om när det gäller inbyte av äldre mustanger under förutsatt att de har clean carfax om man vill byta upp sig. De vill inte ha in bilar som varit med om olyckor dvs utdömda som skrot alt översvämning.

Link to comment
Share on other sites

Det är ju inget beslut på att de kommer att begränsa antalet mustanger nästa år utan bara ett rykte som inte behöver betyda något, jag tror inte att de kommer att tacka nej till betalande kunder utan se till att det finns bilar till de som vill ha, det är ju inte Ferrari Enzo det handlar om.

Däremot kommer kanske väntetiden bli längre (om den nu kan bli det?) men samtidigt kommer mustangen få mer konkurrens på hemmaplan när nya camaron kommer så produktionskapaciteten för EU bilarna kanske ökar?

Privatimporten borde försvinnna helt när man ser på vad en bil kostar att ta hem privat med moms och tull mm och sedan tillkommer extra försäkringskostnader pga avsaknad av vagnskadegaranti och det kan röra sig om 25 000 kr på tre år. Dessutom har du inte två års fabriksgaranti heller.

En GT cab kostar ca 420" i USA plus skatter och avgifter, sen tillkommer transport och tull på detta och sedan smäller vi på 25 % moms på allt och då kommer det att landa på 100" mer än en svensksåld bil, den enda anledning till att det tagits hem bilar från USA är att man ville ha en tidigare än det gick att få en från svenska handlare men inom kort kommer det att finna både nya och begagnade bilar i hallarna i Sverige.

Och skulle inte det räcka finns det en stor marknad i Tyskland också.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...