Jump to content

Felsök död 95:a


dilutenz

Recommended Posts

Hej min -94 var heldöd när en säkring hade brunnit av. Använde 4-vägsblinken endast några blink. Säkringen satt inne i cupen. Min -94 är en automat cab

Link to comment
Share on other sites

Först och främst ett friskt batteri som du vet funkar.

Kolla om lysena funkar hel eller halv ljus.

Om de funkar, vridom startnyckeln slocknar ljusen har du kabel problem antingen jord eller plus kabel.

Funkar de fortfarande och inte startmotorn kommer igång så är det antingen start relät eller att det inte kommer signal ström till start relät.

Start relät sitter på stötdämpartornet på förar sidan.

Link to comment
Share on other sites

(imobilisern) anti theft startspärr stöldskydd hur många gånger skall man säga det innan man förstår 4 år och tusen tips från forumet men nej lämmna inte in bilen till en firma som fixar det på en halvtimme,

först och främst ett friskt batteri som du vet funkar.

Kolla om lysena funkar hel eller halv ljus.

Om de funkar, vridom startnyckeln slocknar ljusen har du kabel problem antingen jord eller plus kabel.

Funkar de fortfarande och inte startmotorn kommer igång så är det antingen start relät eller att det inte kommer signal ström till start relät.

Start relät sitter på stötdämpartornet på förar sidan.

Link to comment
Share on other sites

CMC-49, tyvärr förstår jag inte ditt senaste inlägg. Säg det hur många gånger du vill men det gäller inte före 2005.......

Varför blandar du in en stendöd 1995 med anti theft???

Det var med 2005 årsmodell som anti theft förhindrade att start motor snurra runt.

Innan snurrade start motorn utan att att starta.

Link to comment
Share on other sites

(imobilisern) anti theft startspärr stöldskydd hur många gånger skall man säga det innan man förstår 4 år och tusen tips från forumet men nej lämmna inte in bilen till en firma som fixar det på en halvtimme,

För att få dig att förstå.

Jag ber om hjälp i det område där jag bor.

Jag är en g-a-m-m-a-l tant som är trött och slut i både kropp o själ.

Jag bodde i Sverige under 70-80-90 talet och hjälpte gladeligen till innan internet fanns.

Jag hade tillgång till fri telefon och fax och hjälpte många att ringa och faxa och sourca delar o bilar o hjälp i USA.

Jag gav även bort delar jag hade dubbelt av och inte hade behov av för dagen.

Jag skrev kåserier i flera USA bilklubbars tidningar.

I början av 2000 lämnade jag sverige av anledning jag inte tänker berätta.

Jag flyttade utomlands och gifte mig med en engelsman som var Fordfantast.

När vi skulle flytta hem till sverige så fick han cancer i magmunnen i ett så snabbt förlopp så han kunde inte resa.

Det tog honom dock ca 1.5 år att dö. Detta i ett land utan sjukkassa och inga subventionerade mediciner.

Jag jobbade heltid och medicinerade honom dygnet runt och sov inte en natt på den tiden.

Han köpte en musse 95a, för lånade pengar,, till sig själv i hopp om att besegra cancern men även som tack till mig då jag gjorde allt jag kunde och hade lovat honom att aldrig lämna på sjukhus. Han dog på badrumsgolvet i april 2009.

Det tog mig ända tills december 2010 att göra bouppteckning och betala de skulder som uppstått under hans sjukdomstid.

Jag tvingades sälja en honda trike och en SLC merca och en Taurus HGV och en mustang ghia och en mustang cobra och min bruksbil en gammal men fin MB 92a. Allt gick åt till hans operationer och mediciner och förlust av hans inkomst.

Jag hade musse 95an kvar och landade i sverige i slutet på 2010.

Då jag inte hade jobb i sverige så fick jag inte hyra bostad och tvingades köpa bostad kontant,,efter den vurpan utomlands så blev det ett hus som inte är färdigt och övergetts i en konkurs,,ingen panel och bara byggisolering,, och på en ort där jag aldrig tidigare varit.

Jag trodde jag skulle ha jobb snabbt och fixa rucklet och sälja det och flytta närmare min hemort.

Jag har nu sökt ca 6.000 jobb under dessa år utan att ens ta mig till intervju! "tack du var en av 900 sökanden och vi har valt att gå vidare med andra"

Jag har ingen a-kassa då den grundar sig på tidigare inkomst,,,,,har inte jobbat på riktigt i sverige på 15 år. Jag livnär mig på enstaka vikariat när andra har semester. Jag får inte ens jobb att städa bert karlssons toaletter på flyktingförläggningen!

De få veckor jag får jobb är inom låglöneyrken och man måste jobba 6 månader för att få en a-kassa.

så jag har i bästa fall en årsinkomst på ca 50.000 skr.

Jag hankar mig fram och har en enda rolig sak at tänka på,,tänk om jag kunde starta mussen och sen ta tag i att försöka regga den.

Om jag haft jobb o inkomst så hade jag ringt en bärgare för fyra år sen och fått bilen felsökt o fixad o sen reggat in den..tro mig!

Jag har inget kontaktnät alls på denna ort och därför annonserar jag efter hjälp. Jag kan betala med en samling på ca 1-200 nya leksaksbilar i kartong,,nascar med betoningen på ford och 90 talet. och slänga in några få tusenlappar.

I den här bygden har jag inte sett några samlingar av "raggare" där jag kan mingla och söka hjälp,,annars hade jag gjort det.

Link to comment
Share on other sites

Ja den som vinner får en helrenovering av sin bil mot en kasse äpplen...

Fick en fundering om tiggarna vi har här i landet de drar nog in en tusing om dan så varför gnälla ...............

Link to comment
Share on other sites

Ja den som vinner får en helrenovering av sin bil mot en kasse äpplen...

Fick en fundering om tiggarna vi har här i landet de drar nog in en tusing om dan så varför gnälla ...............

Folk har bett mig om hjälp med många olika saker genom åren,

men jag har a-l-d-r-i-g lämnat liknande svar du gav mig..

Jag har hjälpt till där jag kan.

Ditt svar skulle i såfall kunna vara ett automatiskt standardsvar på allt som omfrågas i detta forum.

Jag frågade om det finns någon i den trakt där bilen står som kan hjälpa mig då jag ej kan mecka själv.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

För det första, jag skulle vilja påminna om att vi ska försöka hålla en god ton mot varandra!

För det andra, det är svårt att hjälpa till att lösa problem på en bil när man inte har den framför sig. Alltid lättare när man känner/hör hur den beter sig.

Var finns bilen idag? Såg att den finns i Västra Götaland Boråstrakten?

Om du kan beskriva mer detaljerat hur bilen beter sig och vad du gjort för att försöka få igång den kan det bli enklare för oss att hjälpa dig!

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

För det första, jag skulle vilja påminna om att vi ska försöka hålla en god ton mot varandra!

För det andra, det är svårt att hjälpa till att lösa problem på en bil när man inte har den framför sig. Alltid lättare när man känner/hör hur den beter sig.

Var finns bilen idag? Såg att den finns i Västra Götaland Boråstrakten?

Om du kan beskriva mer detaljerat hur bilen beter sig och vad du gjort för att försöka få igång den kan det bli enklare för oss att hjälpa dig!

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...