Jump to content

Mustan 67 Framvagn till 65 ?


Mackan108

Recommended Posts

Hejsan

Har som tidigare nämnt köpt en Ford mustang som jag trodde var 66a men det var en 65a som såldes 66 ;) (vet inte om detta spelar någon roll)

Men framvagnen saknas! då menar jag precis allt till framvagnen, Har nu hittat en framvagn men det är från en 67:A

Passar denna 65:an ? eller går det att få ditt den med något kitt eller modifikation om det inte skulle passa?

Tacksam för svar.

Mvh Marcus

Link to comment
Share on other sites

Hej, den passar inte - i princip alla delar är olika - övre och undre länkarmar, strut rods, det är tex annan infästning och justering på undre länkarmarna. Om du går in på ngn mustangfirmas online katalog kan du lätt söka fram delarna och se vad som passar 65/66 - tex www.npdlink.com

mvh

Claes

Link to comment
Share on other sites

Montera dit delarna så ser du, tror ända skillnaden är att man ställer in framvagnen på den övre bärarmen istället frö undre.. så du får fixa fram en annan bult till nedre inre infästningen av bärarmen..

Skillnaden på den övre är också bultarna, längre till 65-66 då man shimsar den när man ställer in framvagnen..

Link to comment
Share on other sites

Hejsan

Har som tidigare nämnt köpt en Ford mustang som jag trodde var 66a men det var en 65a som såldes 66 ;) (vet inte om detta spelar någon roll)

Men framvagnen saknas! då menar jag precis allt till framvagnen, Har nu hittat en framvagn men det är från en 67:A

Passar denna 65:an ? eller går det att få ditt den med något kitt eller modifikation om det inte skulle passa?

Tacksam för svar.

Mvh Marcus

Skulle va bättre om du lag ut bilder på framvagnen o dom delarna du funderar över, då är det nog lättare att få dom svaren du funderar över! finns nog dom som lätt kan säga vilken årsmodell du har här och där!

Link to comment
Share on other sites

han säger att han har framvagn från -67.

cmc49: Det är möjligt att den "går" att skruva dit, men det verkar ju totalt waiste of time att köpa grejer man inte vet om dom passar utan att man modifierar dem?! Alla delar är listade med olika delnummer och bilarna har ju dessutom olika spårvidd.

Snorre: kan du se skillnad på en P-ända från en 65/66 mot 67?

Mackan - om du har obegränsat med tid - köp vad som helst och "modifiera det"... eller köp rätt från början.

jm2c

Link to comment
Share on other sites

Om du skall fixa detta måste du byta hjulhusen till 67:ans eftersom de sitter närmare varandra på 65/66. Tänk på att 67:an hade en big block 390

som inte skulle få plats i en 65/66:a. Håller helt med Classe att denna modifikation inte är värd att gora.

Mvh Bosse Sewallius CMC 342

Link to comment
Share on other sites

det verkade som han redan fixat en framvagn från 67 och då kan man lika gärna prova med delarna och se om det funkar innan man köper annat. inget svårt att bulta på och mäta om det stämmer.

Link to comment
Share on other sites

Hej tack för svaren,

jag har inte fixat någon framvagn än utan har en som jag kan köpa, men ville inte köpa nått innan jag viste hur det låg till.

Jag har köpt ett projekt där det finns mycket nya delar till men just framvagnen saknas då tidigare ägare sålt den,

tanken var att han skulle modifiera om den med en mustang 2 framvagn, som sen sluta med en BMW framvagn som dem har börjat montera!

jag har kollat på nya delar från staterna men allt som allt med alla avgifter verkar man landa på runt 20 000 - 25 000kr

det hade jag väll inte räknat med direkt men kanske den smällen man får ta?

mvh Marcus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...