Curre July 22, 2015 Report July 22, 2015 HejsanJag funderade på att förbättra väghållningen i samband med sänkning. Jag fann till min förvåning att de flesta kit som finns är till Cupe modellen och inget till Cab. Googlade vidare och hittade att Eibach har kit som skall passa både Cab och Cupe. Vad som gjorde mig förbryllad var en kontakt med Steeda som sa att det inte bara var sway bar bak som måste ändras utan även fjädrarna bak. Är det någon kunning här på forumet som kan reda ut detta?? Citera
FastMagnus July 22, 2015 Report July 22, 2015 HejsanJag funderade på att förbättra väghållningen i samband med sänkning. Jag fann till min förvåning att de flesta kit som finns är till Cupe modellen och inget till Cab. Googlade vidare och hittade att Eibach har kit som skall passa både Cab och Cupe. Vad som gjorde mig förbryllad var en kontakt med Steeda som sa att det inte bara var sway bar bak som måste ändras utan även fjädrarna bak. Är det någon kunning här på forumet som kan reda ut detta??hur fort ska du åka? skillnaden är att coupen är lättare Citera
Tbird July 22, 2015 Report July 22, 2015 OCH styvare.Som sagt cab är glidar bil, taket hjälper otroligt att få en mycket styvare bil från grunden.Därför är det ganska vanligt att cab har mjukare fjädrar och stötdämpare än coupe.De funkar inte med samma inställning som Coupe (hela karossen vrider sig). Citera
Curre July 23, 2015 Author Report July 23, 2015 Jo min tanke är att det blir både en snyggare och säkrare bil. Inte så svajig vid häftigare manöver. Vikten cabriolet verus cupen är väl mindre än 100kg, närmare 50kg?Hur fort, jo bana någon gång om året :-)Hittade ett eibach kit för cabriolet så det skall installeras i höst Skickat från min E6553 via Tapatalk Citera
Recommended Posts