Jump to content

Vilka har beställt en ny Mustang?


Foose

Vad blev det för bil?  

49 members have voted

  1. 1. Vad blev det för bil?

    • EB Fastback
    • EB Convertible
      0
    • GT Fastback
    • GT Convertible


Recommended Posts

Jag har beställt en 2,3 L EcoBoost fastback. Planer på året runt körning och därför miljömässigt "bättre motorval". 

Jag beställde i somras i samband med att jag sålde min MX-5:a. Bilen är nu tillverkad och under leverans till Halmstad, där den skall vara i februari :)565df0a34554e_FordMustang2015.jpg.cfb332

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 22 december 2015 at 15:49, Hasse103 said:

Fråga: Kan det finnas risk för "mobbing" med detta motorval? :) 

Om det är någon som har åsikter brukar det oftast vara folk utan kunskap, de som kan något om bilar vet vilken trevlig bil nya mustangen är och att Ecoboost-motorn är en riktig pärla. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Beställde en GT Fastback med auto, race red och svarta taket. Bilen blir nog främst en sommarbil, men jag vill kunna köra vintertid. Någon som har ett tips på var 17' eller 18' fälgar kan köpas som passar en 2016 Stang? Det jag hittar är mest 19, men det blir dyrt och dåligt för vinterhjul.

Link to comment
Share on other sites

Någon får gärna rätta mig om jag har fel men vad jag har lyckats ta reda på så verkar det som man måste köra med minst 19" fälgar. Detta då bromsarna (Brembo) är så pass stora så de helt enkelt inte får plats om man kör med mindre fälgar. Men som sagt, jag kan ha fel så insatta personer får gärna rätta mig. För information så söker även jag efter passande fälgar och däck för vinterbruk.

Link to comment
Share on other sites

En convertible med en 5 L V8 och atuomat och  custompaket i Ruby red med svart klädsel. Den kommer endast att köras på sommaren och i torrt väglag. Den påbörjades igår och ska var leveransklar till mitten av mars. Trot den som vill :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2016-01-04 at 17:56, Tubbe said:

Någon får gärna rätta mig om jag har fel men vad jag har lyckats ta reda på så verkar det som man måste köra med minst 19" fälgar. Detta då bromsarna (Brembo) är så pass stora så de helt enkelt inte får plats om man kör med mindre fälgar. Men som sagt, jag kan ha fel så insatta personer får gärna rätta mig. För information så söker även jag efter passande fälgar och däck för vinterbruk.

Det var en bra poäng, BREMBO bromsarna är ju rätt biffiga. Dock, jag beställde en Automat, som har ett nummer mindre bromsar. Det skulle ju kunna innebära att det fungerar med18" för automat, även om manuell låda kräver 19". Det är rätt stor prisskillnad med 19" vinterdäck och 18".

Skall försöka undersöka detta närmare.

Link to comment
Share on other sites

44 minuter sedan, Martin Bäckström said:

Det var en bra poäng, BREMBO bromsarna är ju rätt biffiga. Dock, jag beställde en Automat, som har ett nummer mindre bromsar. Det skulle ju kunna innebära att det fungerar med18" för automat, även om manuell låda kräver 19". Det är rätt stor prisskillnad med 19" vinterdäck och 18".

Skall försöka undersöka detta närmare.

Sorry Martin, mätte precis på vår aut, den har samma bromsar (Brembo) som manuell.

och det finns ingen möjlighet att få på 18" fälgar, det är precis 19" får plats.

I usa har aut dom mindre bromsarna men inte dom svensk sålda.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I USA ingår de stora bromsarna i performance package, tidigare fanns detta bara till manuella bilar men från 2016 gick det att få även till automatbilar.

De bilar som är avsedda för export fick delar av detta paket som standard oavsett växellåda och årsmodell, bl.a. 6 kolvs brembo bromsar så alla svensksålda bilar har dessa.

Standard till dessa är 19" fälgar men även om man hittar en 19" eftermarknadsfälg är det inte säkert den passar då oket breddar ganska mycket utåt, det går ofta att lösa med en spacer men kolla innan köp.

Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, Foose said:

I USA ingår de stora bromsarna i performance package, tidigare fanns detta bara till manuella bilar men från 2016 gick det att få även till automatbilar.

De bilar som är avsedda för export fick delar av detta paket som standard oavsett växellåda och årsmodell, bl.a. 6 kolvs brembo bromsar så alla svensksålda bilar har dessa.

Standard till dessa är 19" fälgar men även om man hittar en 19" eftermarknadsfälg är det inte säkert den passar då oket breddar ganska mycket utåt, det går ofta att lösa med en spacer men kolla innan köp.

Vad är ET-mått? Inpressningsdjup, ET eller offset som det även kallas anger avståndet mellan däckets axiella centrum till fälgens monteringsyta mot hjulnavet, dvs hur ”djupt in” fälgen är monterad. Använder man en fälg där inpressningsdjupet skiljer sig mycket kan fälgen ta i bromsok, innerskärm osv.

Tack för alla tips, det verkar som om jag måste köpa 19" fälgar, och dessutom se till att inte bara bultcirkel mm liknande stämmer, utan att även ET måttet stämmer, efter Foose:s kloka påpekande. Nu har jag inte fått bilen ännu, och när jag får den har jag nog några månader på mig att lösa vinterdäckfrågan. Att lösa sånt här med spacers innebär ju också att jag måste ha olika hjulbultar till sommar och vinterdäck, och lösa såna har så lätt att försvinna, tappas bort, när de inte används.

Ett annat problem är att Upplands Motor säger sig inte kunna leverera de svarta fälgar som bilen har till sommardäcken, men de finns ofta till salu på e-bay. http://www.ebay.com/itm/19-FORD-MUSTANG-GT-BLACK-WHEELS-RIMS-FACTORY-OEM-SET-2015-2016-ORIGINAL-10036/201481394674?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D7a2d67a08b9c470a9f9a82fd40158ca8%26pid%3D100033%26rk%3D2%26rkt%3D2%26sd%3D191779155149

Finns något problem med att beställa fälgarna från USA på e-bay (de vanliga shipping problemen vet jag att hantera, min dotter bor i USA), eller är det bara att beställa? Finns någon i Sverige som säljer OEM fälgar till FORD Mustang GT 2016?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minuter sedan, Martin Bäckström said:

Vad är ET-mått? Inpressningsdjup, ET eller offset som det även kallas anger avståndet mellan däckets axiella centrum till fälgens monteringsyta mot hjulnavet, dvs hur ”djupt in” fälgen är monterad. Använder man en fälg där inpressningsdjupet skiljer sig mycket kan fälgen ta i bromsok, innerskärm osv.

Tack för alla tips, det verkar som om jag måste köpa 19" fälgar, och dessutom se till att inte bara bultcirkel mm liknande stämmer, utan att även ET måttet stämmer, efter Foose:s kloka påpekande. Nu har jag inte fått bilen ännu, och när jag får den har jag nog några månader på mig att lösa vinterdäckfrågan. Att lösa sånt här med spacers innebär ju också att jag måste ha olika hjulbultar till sommar och vinterdäck, och lösa såna har så lätt att försvinna, tappas bort, när de inte används.

Ett annat problem är att Upplands Motor säger sig inte kunna leverera de svarta fälgar som bilen har till sommardäcken, men de finns ofta till salu på e-bay. http://www.ebay.com/itm/19-FORD-MUSTANG-GT-BLACK-WHEELS-RIMS-FACTORY-OEM-SET-2015-2016-ORIGINAL-10036/201481394674?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3D7a2d67a08b9c470a9f9a82fd40158ca8%26pid%3D100033%26rk%3D2%26rkt%3D2%26sd%3D191779155149

Finns något problem med att beställa fälgarna från USA på e-bay (de vanliga shipping problemen vet jag att hantera, min dotter bor i USA), eller är det bara att beställa? Finns någon i Sverige som säljer OEM fälgar till FORD Mustang GT 2016?

Vilka fälgar vill du ha? 

Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, Tubbe said:

Grufman Bil har en fälg som passar, AMR Black Wheel 19x8.5.

http://grufmanbil.se/produkt/8709/?in=356

Om det är en bra fälg låter jag vara osagt. Sedan är det ju inte samma bredd som original men det kanske ändå är vettigt att ha smalare vintersulor?

Smalare är bättre på vintern, och 270 mm breda sulor är inte så lätta att hitta. Jag har ju ingen bil än, men Tack för tips!

Link to comment
Share on other sites

On 2016-01-04 at 06:08, Martin Bäckström said:

Beställde en GT Fastback med auto, race red och svarta taket. Bilen blir nog främst en sommarbil, men jag vill kunna köra vintertid. Någon som har ett tips på var 17' eller 18' fälgar kan köpas som passar en 2016 Stang? Det jag hittar är mest 19, men det blir dyrt och dåligt för vinterhjul.

När du får din kärra vill jag se massa bilder. Tror att det blir sjukt snyggt med det svarta taket och de svarta fälgarna.

Svart i kombination med solid röd färg är himla läckert. :)

Link to comment
Share on other sites

Här får du lite tips:

1. Köp nya fälgar på Ford i Sverige, kostar dock en hel del.. http://www.ford-tillbehoer.se/mustang/2015/hjul/aluminiumfälgar här finns det även andra tillbehör till Mustang.

2. Köp nya eftermarknadsfälgar i Sverige, kostar från 2000 kr styck, http://www.molway.com/falgar/CHRYSLER-300%20M/19tum/6405

Kör du med 8" passar 235/45/19 bra och stämmer i rullomkrets. Om CB-måttet inte stämmer är det bara att montera centrumringar, http://www.wheelzone.se/tillbehor/centrumringar/

3. Köp fälgar i USA, eftersom du har en dotter där kan du enkelt skicka dem till henne och be henne lägga i nya kvitton utan fraktkostnad på så slipper du betala svensk moms på inrikesfrakten i USA. Jag vet att många samtidigt passar på att justera slutsumman också, runt 50 usd per hjul brukar vara lämpligt, då blir du inte ruinerad när du ska hämta ut dem. Kostar en extra inrikesfrakt i USA men sparar säkert 3000 kr i slutänden åt dig.

Skickar du dem sedan till https://www.facebook.com/get2logistics/?ref=ts&fref=ts så går de med båt till Sverige till bra pris, kolla med Susanne som driver firman om pris.

Sen behöver du även TPMS sensorer till hjulen, de skiljer sig åt från USA modellen och de köper du enklast hos däcksfirman som fixar vinterdäcken åt dig så kan de koda in dem också..

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Tobbe1977 said:

När du får din kärra vill jag se massa bilder. Tror att det blir sjukt snyggt med det svarta taket och de svarta fälgarna.

Svart i kombination med solid röd färg är himla läckert. :)

Kul att du tänker som jag Tobbe, svart och rött blir snyggt utan att vara skrikigt, hoppas jag. Det är därför jag tänker svarta fälgar! Misslyckas färgen så kan man ju alltid wrappa. http://www.wrapzone.net/

Link to comment
Share on other sites

Har precis blivit ägare till en svart GT coupe lågmilare!  Bytte mina två andra Mustanger en 68 California special clone o min 2005 Saleen cab . Bilen är inköpt i Los Angeles.  Leverans om cirka   8 veckor. Lite detaljer skall fixas innan bilen kommer till Sweden. Fälgar inredning osv....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Skalis31 said:

Hämtade min i slutet av december. Väntar nu på våren så man får köra också :-)

Grattis till nya bilen. Du lär köra för glatta livet under kommande säsong.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Någon mer som beställt i Malmö och som kontaktat säljaren som lovat höra  av sig men inte gjort detta. Ringde nu till växeln men fick till svar att denne var utomlands och kommer hem om cirka 2 veckor.

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Morrizza said:

Någon mer som beställt i Malmö och som kontaktat säljaren som lovat höra  av sig men inte gjort detta. Ringde nu till växeln men fick till svar att denne var utomlands och kommer hem om cirka 2 veckor.

 

3 timmar sedan, Morrizza said:

Någon mer som beställt i Malmö och som kontaktat säljaren som lovat höra  av sig men inte gjort detta. Ringde nu till växeln men fick till svar att denne var utomlands och kommer hem om cirka 2 veckor.

 

3 timmar sedan, Morrizza said:

Någon mer som beställt i Malmö och som kontaktat säljaren som lovat höra  av sig men inte gjort detta. Ringde nu till växeln men fick till svar att denne var utomlands och kommer hem om cirka 2 veckor.

 

3 timmar sedan, Morrizza said:

Någon mer som beställt i Malmö och som kontaktat säljaren som lovat höra  av sig men inte gjort detta. Ringde nu till växeln men fick till svar att denne var utomlands och kommer hem om cirka 2 veckor.

Har du beställt en Mustang genom dom?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...