Jump to content

Vilka har beställt en ny Mustang?


Foose

Vad blev det för bil?  

49 members have voted

  1. 1. Vad blev det för bil?

    • EB Fastback
    • EB Convertible
      0
    • GT Fastback
    • GT Convertible


Recommended Posts

43 minuter sedan, Junkers said:

23 april är preliminärt leveransdatum för min som beställdes i september.

Den står i amerikansk hamn just nu och ska till Tyskland för europaanpassning.

Grattis, hoppas dom håller vad dom lovar

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Junkers said:

23 april är preliminärt leveransdatum för min som beställdes i september.

Den står i amerikansk hamn just nu och ska till Tyskland för europaanpassning.

Jag beställde i December, och fick beskedet att Juni var att hoppas på. Om jag får samma leveranstid som du har fått, så blir det väl att sätta på vintersulorna lagom till premiäråket. Gratulerar till bättre planering!

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Min nya mustang står på vintersulor just nu. 

Imorgon åker sommardäck och sommarfälgar på! 

Är någon intresserad av fina 19" Ford racing fälgar med Nokia hakka p 8 dubb

Så skicka ett pm

 

Vh

Patric

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var inne på Hedbergs i Malmö för att kolla på deras nya Mustang sortiment.

Tyvärr inte så mycket att kolla på då dem endast hade en svart cab V6. Dock hade säljaren en liten lista på mustanger som var beställda och klara för leverans i slutet på juni.

Var en competiton orange med automat som tilltalade mig. Men sedan var där custom paketet med krom och de gråa fälgarna som inte tilltalar mig alls. Fick också reda på att där var inget prutamån alls då dem är lätta att sälja enligt säljaren.

Så för egen del kommer jag hålla ögonen öppna för det rätta exemplaret för min del. Om det sedan är imorgon eller om 5 år får framtiden utvisa. :)

Link to comment
Share on other sites

36 minuter sedan, Tobbe1977 said:

Var inne på Hedbergs i Malmö för att kolla på deras nya Mustang sortiment.

Tyvärr inte så mycket att kolla på då dem endast hade en svart cab V6. Dock hade säljaren en liten lista på mustanger som var beställda och klara för leverans i slutet på juni.

Var en competiton orange med automat som tilltalade mig. Men sedan var där custom paketet med krom och de gråa fälgarna som inte tilltalar mig alls. Fick också reda på att där var inget prutamån alls då dem är lätta att sälja enligt säljaren.

Så för egen del kommer jag hålla ögonen öppna för det rätta exemplaret för min del. Om det sedan är imorgon eller om 5 år får framtiden utvisa. :)

Var det verkligen en V6:a dom hade inne? Ford Europa säljer väl vara EcoBoosten och V8an?

Link to comment
Share on other sites

I mitten av april sa en säljare till mig att de skulle få hem en. Jag har fått två datum för leverans. Ett i mitten av maj och ett i månadsskiftet maj/juni. Bile är i alla fall tillverkad och väntar på att skeppas till Tyskland.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag hämtade min pärla igår. Nu har jag kört typ 80 mil sen igår. Tycker grymt mycket om bilen, dock så behöver den styvas upp i bakvagnen. Men det är en grymt trevlig bil.

 

 

IMG_9418.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Japp, valde ljus inredning.

Förlorade lite skinn på det men jag är nöjd med valet, man fick välja alla prylar som är i stora paketet separat för att få den klädseln.

 

Link to comment
Share on other sites

För information så har jag nu fått besked när jag kan hämta upp min pärla. Måndagen den 9 maj är det dags vilket innebär att jag har fått vänta i nästan 9 månader. Påminner om en annan väntetid... Hmm... :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Beställde en Fastback GT Manuell i Guard metallic/svart skinn i sept -15. Ska äntligen få bilen nästa vecka. Vintern har aldrig känts så lång... 

Ska också bli spännande att se hur den ovanliga grågröna färgen gör sig på riktigt...

Efter provkörningarna i höstas känner jag nog att jag på sikt skulle vilja ha lite mer ljud från avgassystemet. Jag har lyssnat runt på nätet, men det är svårt att avgöra när man inte hör det live. Många låter för raspigt eller för högt. Jag är ute efter mullrande bastoner, inte att väcka grannar... Preliminärt har jag fastnat för Ford Racing / Borlas Cat back Touring-system. Frågan är om det kan bli problem med besiktningen?

Är det nån som har botaniserat bland övriga sportavgassystem? Ferrita har ett axle-back sportsystem på gång. Har frågat tillverkaren direkt, men de hade ingen ljudfil/vídeo att presentera. Det kommer att komma demo-bilar till Upplands motor med detta system i nästa uppsättning demo-bilar i maj/juni.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, BigShadow said:

Hej!

Beställde en Fastback GT Manuell i Guard metallic/svart skinn i sept -15. Ska äntligen få bilen nästa vecka. Vintern har aldrig känts så lång... 

Ska också bli spännande att se hur den ovanliga grågröna färgen gör sig på riktigt...

Efter provkörningarna i höstas känner jag nog att jag på sikt skulle vilja ha lite mer ljud från avgassystemet. Jag har lyssnat runt på nätet, men det är svårt att avgöra när man inte hör det live. Många låter för raspigt eller för högt. Jag är ute efter mullrande bastoner, inte att väcka grannar... Preliminärt har jag fastnat för Ford Racing / Borlas Cat back Touring-system. Frågan är om det kan bli problem med besiktningen?

Är det nån som har botaniserat bland övriga sportavgassystem? Ferrita har ett axle-back sportsystem på gång. Har frågat tillverkaren direkt, men de hade ingen ljudfil/vídeo att presentera. Det kommer att komma demo-bilar till Upplands motor med detta system i nästa uppsättning demo-bilar i maj/juni.

Jag kommer med beställa ett Ford Racing (Borla) system till min mer eller mindre direkt, det har ju alla certifieringar som det behöver och går att beställa på ford reservdelsnummer och du byter ju från bakom katalysatorerna så det ändrar inget med avgasrening.

Kan inte tänka mig att dom skulle ge en två på det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...