Jump to content

Motorn tvär dog


mike_musse 66

Recommended Posts

Alltid ska de vara något. Mustang ht 66

körde på motorvägen i 100 bilen hackade till lite varvräknaren gick ner till noll men kom tillbaka efter en sekund och bilen gick kanon.

återgick till landsväg och låg i 80 och cruisa mellan åkrarna, bilen tvär dör i full panik bromsar jag in lite försiktigt så bilar bakom mig skulle se att jag har fått stop väl efter en stund vrider jag på nyckel och gasar lite samtidigt resulterar i baktänding i know.... bilen hoppar iväg men efter hundra meter går allt kanon igen men panik kvarstår att komma hem med den också, men de löste sig.

Någon som har haft liknade symtom?

tändsystemet är msd ready to run med blaster 2spole och ett motstånd 0.8ohm.

ganska ny inkopplat och har kört 30-40 mil utan några bekymmer.

Varvräknare autogage kopplat till 12 volt, jord,fördelaren, och 12volt på en 3 polig kontakt som går till ljuset.

Allt har gått bra 30-40 mil.

min teori är något kontakt fel eller tändningslåset.

eller kan de vara mekaniskt men då borde väl de kommit tidigare?

motorn är en trimmad 289 jag vet egentligen bara att det är en högvarvig kam och edelbrock 600 förgasare med high performer insug. Headears. Den gillar inte och ligga i låga varv. Men jag låg i 80 när de hände och då har jag ca 2000 varv.

jag har kollat Jordningen kaross till motorblock allt är bra. Så svårt att veta när de bara hände så där och problemet inte kvarstår då har man ingenting och utgå ifrån.

kan någon hjälpa mig?

Om någon har ett elschema hade de varit kanon. Tack.

mvh mike

Link to comment
Share on other sites

Precis samma sak hände med min Holley spole och några år senare med en Petronix spole. Kör bara original efter detta

med min 67:a Shelby med 289 HP.

CMC 342 Bosse Sewallius

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...