Jump to content

Skillnad på packning till oljetråg 302 - 351W?


mikeo cmc 748

Recommended Posts

Jag rev ner växellådan igår där jag har haft läckage från kopplingshuset. Jag trodde att läckaget kom ifrån tätningen till vevaxeln men jag tror snarare att det är gummitätningen till oljetråget som läcker.

Motorn är en 351W med en vevaxel till 302. När jag kollade på på nätet såg jag att det fanns en tätning till 351W och en till 302. Frågan är vilken ska jag köpa är det den till 351W?

Ska man lägga på ett lager tätningsmedel runt gummitätningen eller gäller det bara på korkpackningen?

Link to comment
Share on other sites

Bultdimensionerna skiljer.

Tips är att du köper "one piece" packning istället så slipper du allt vad läckage innebär.

Originalet läcker alltid ändå nästan oavsett hur du limmar.

Många har ofta för dålig vevhusventilation och då trycks olja gärna ut där du beskriver så kolla upp att du har fungerande ventilation med bra drag

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaren!

Med one-piece packning menar du en i gummi hela vägen? Hittade en i kork med gummi vid böjarna samt en annan packning som va gummi hela vägen. Skiljer dock 1000kr för packningarna.

Är dock rädd för att jag åker på att riva kuggstyrningen för att få av oljetråget vilket även kan leda till ny hjulinställning :(

Link to comment
Share on other sites

Japp jag råka ha en och de ser ut såhär

9c6befb96595bbd0e9d9514ebef2dbf1.jpg

Nej inte kul skruva om när det börjar läcka så därför lägger jag hellre extra krut på detta.

Bara för att du lossa kuggstången så behövs ingen ny inställning.

Du rör ju inte något av styrledernas justering..

Men som sagt kan ju även vara packboxarna som läcker som jag nämnde ovan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det blev den dyra varianten till packningen, det kändes som det va bra kvalité på den jämfört med billigare alternativ. Fick dit den utan några större problem så får hoppas att det håller tätt nu. Ska kolla över vevhusventilationen med

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...