Jump to content

Trimma 351c 2v funderingar inför vinter höst


RobbeStockholm

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
11 timmar sedan, björn andersson said:

Det ser väldigt snyggt ut.

Har du pcv ventil på vevhus ventilationen, Det ser ut som anslutningen från höger sida  är utan och går in på insuget. Då blir det mycket läckage. 

Du har rätt har glömt den, tack 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu dröjer allt och då passade jag på att plocka ner hela värme/friskluftsystemet och tur var det. För skitigare rör och fläkt har jag aldrig skådat..

Fråga finns det nån typ av filter som går att sätta för för att slippa få in massor med skräp i fortsättningen ? Alla plastdelar har fått bada  och är rena från år av ingrodd smuts

Nätet som sitter vid luftintagen , alltså det som hålls fast av plastgallret var kan man köpa det ? typ insektsnät eller liknande ?

 

 

skit.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Herr Borgeson på plats

Herr Murphy dök upp 1 gång när jag skulle ta ner gamla snäckan, hade det på känn att den skulle ta i headersen.

Tyckte det var märkligt dock att det inte fanns några fjäderbrickor med, bara stora brickor...

Deras slangar var rätt tajta och löper i princip en rak linje

Man känner direkt att det knappt finns nått spel alls i snäckan kontra den gamla

 

borgeson1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
(redigerad)

Lite uppdateringar

Efter ha kört en sväng i helgen så mätte jag upp kompressionstrycket i  motorn mest för kuriosa

På mätaren så stod det 10.1 så man får väl vara nöjd. Stiftet var cremefärgat så standard bestyckningen verkar funka. AFR ligger på 12-13 enligt lambda så det borde vara bra. Mera info följer med mera tester :-)

Prioriteringar.. hur skulle ni valt ?

  • Ny fjädring fram och bak, nya gasdämpare finns redan installerat
  • Holley sniper EFI
  • Nya Bromsar
  • Nya Däck och Fälgar

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, RobbeStockholm said:

 

Prioriteringar.. hur skulle ni valt ?

  • Ny fjädring fram och bak, nya gasdämpare finns redan installerat
  • Holley sniper EFI
  • Nya Bromsar
  • Nya Däck och Fälgar

 

Du räknar ju bara upp godis så alla är prio!

Du har ju gjort mycket så njut ett tag först!
Beror ju lite på dig själv och vad som är sämst på bilen
Måste jag välja skulle jag ta denna ordning

  1. Nya Däck och Fälgar
  2. Holley sniper EFI
  3. Nya Bromsar
  4. Ny fjädring fram och bak, nya gasdämpare finns redan installerat
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du är som vanligt klok Per :-)
Det är nästan roligare att skruva en att åka ... man blir rastlös
Får se om det dyker upp några roliga fälgar eller nått...


Vore man riktigt klok skulle man inte ha denna hobby alls....Då skulle jag varit aktie mäklare eller bank chef! [emoji847]

Jo visst är skruvandet den största delen och ofta kul!! Men önska man kunde få sladda runt lite mer med skrotet!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Då var det klart, bakänden åkte upp en bra bit och det ser bättre ut överlag. Nu är i alla fall bilen inte sned längre..

Borde bli lite styvare med tanke på hur klena plattjärnen var på gamla varianten

f2.jpg.a60b26364415fb85741d8e957f96f60d.jpgf1.thumb.jpg.0f5d47ac9fcbafe8bfc2f8a2e47c85d1.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Då var oken klara och nu sitter de på bilen. Ny gummi tätning och damask eller vad det kallas. Polerade upp kolvarna oxå. Sket i att måla oken. Får se imorgon om det funkade. Givetvis gjorde jag ett klantmek nån ringde jag svarade och fortsatte att meka drog en bult som höll ett chips åt fel håll. Drog av bulten bara att borra ur och gänga och sätta dit en ny bult ...20170520_100524.thumb.jpg.4d289d15e5840af6a2fe1ca06f6c9d0e.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...