Jump to content

Oärliga annonser?


Jimmy_the_1

Recommended Posts

Har letat ett tag nu och måste bara skriva ut min frustration. Har haft mailkontakt med 5 st mustang gt från 00-04 och allihopa skriver fel miltal. Alla skriver antal km fast det ska vara miles. Två st verkar okunniga och ber om ursäkt direkt. 2 st vägrar erkänna att det är fel(då har jag ändå frågat om de har kanada-import eller dylikt). Ska tilläggas att jag har kollat på de dyrare bilarna då jag vill ha en fin Gt. Så man undrar hur länge det dröjer innan man hittar en vettig Gt med en vettig säljare...

Link to comment
Share on other sites

Kan inte säljarna vara ärliga även om de har svårt att skilja på kilometer och amerikanska miles? Tycker det är väldigt ofta man ser fel, men oftast brukar det vara mellan amerikanska miles och svenska mil. Har bland annat sett fel på KVD. Tror det är ytterst få amerikanska bilar som rullat 227.000 mil....

På min Mustang som visserligen är av den senare generationen återgår mätaren till att visa miles istället för kilometer så fort den varit strömlös. Gäller bara att komma ihåg att ställa om inför bilprovningen....

Link to comment
Share on other sites

Det är rätt segt att inte bilprovningen kan skriva in miles och att det omvandlas hos transportstyrelsen.

Jag fick klia mig i huvudet när jag märkte att bilprovningen hade tagit med kommatecknet vid en besiktning för några år sen, då blev det helt plötsligt en siffra till..

ang oärlighet så hade jag inte dem problemen när jag leta efter min. Det svåra var att hitta en som blivit välbehandlad, sen miltalet var alltid lite konstigt (många drog till med något när de la in annonsen). Jag frågar alltid direkt efter reg nr så kan man kolla på transportstyrelsen vad senaste besiktningen utläste.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Om du är intresserad av en kanonsnygg mustang GT - 04 cabbe som gått 049817.3 miles ( ca 8000mil). importerad från Texas -08. jag har carfax på bilen som jag hämtade i Falun i Juni. det är en herre på 67 år som ägde bilen och kört 800 mil i Sverige sedan han tog hit den. pedantskött och nu menar jag pedantskött. detta är jubileumsmodell med kodlås men tyvärr kunde han inte koden. det är 301 hk.

Om du är intresserad av lite bilder så kan jag skicka till dig men svara då på min vanliga mail för jag blir inte riktigt klok på var man ska bifoga på denna mail.

jan 61_monica61@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Om du är intresserad av en kanonsnygg mustang GT - 04 cabbe som gått 049817.3 miles ( ca 8000mil). importerad från Texas -08. jag har carfax på bilen som jag hämtade i Falun i Juni. det är en herre på 67 år som ägde bilen och kört 800 mil i Sverige sedan han tog hit den. pedantskött och nu menar jag pedantskött. detta är jubileumsmodell med kodlås men tyvärr kunde han inte koden. det är 301 hk.

Om du är intresserad av lite bilder så kan jag skicka till dig men svara då på min vanliga mail för jag blir inte riktigt klok på var man ska bifoga på denna mail.

jan 61_monica61@hotmail.com

Tyvärr vill jag inte ha cabbe, har haft flera och tycker de är mycket sämre än coupen. 301 hästar? det fanns väl bara vanliga v8:an och sedan special mach1 på 307 hästar....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...