Jump to content

Fox Mustang GT -88 besiktning


leozeppelin

Recommended Posts

Hallå!

Jo jag trodde jag skulle glida igenom den årliga besiktningen utan problem som vanligt, men i år

tjafsade de om instansat chassinummer. Det verkar alltså inte räcka med VIN siffrorna i nederkant

av insidan vindrutan samt dekalen på förardörren. Dessutom har min kvar originallacken och alla små vita dekaler

med VIN numret på de olika karossdelarna huv, dörrar osv.

Nu hotas det med att den ska registreringsbesiktigas. Känns lite diktatur.

Den togs in som flyttgods 89/90 och har gått igenom bes. varje år sedan dess.

Enligt INTERNET ska det finnas chassinr under respektive framskärm.

Jag är inte jättesugen på att ta bort framskärmarna inför varje besiktning och de har suttit där sedan -88.

Är det någon som varit med om något liknande?

Alternativ om det är någon som vet om det stansades in chassinummer på 80-90talet och om så fanns det något ställe som var standard?

Leo

Link to comment
Share on other sites

När jag besiktigade min fox i våras tittade dom också efter chassinummer. Mitt sitter instansat i motorrummet på innerskärmen precis bredvid

stötdämpartornet på passagerarsidan.Går en bit kabelstam precis där som man får lyfta på för att se Nummert men det är ganska lätt att se, iallafall på min.

Har du tur kanske ditt är stansat något liknande. Min blev intagen som flyttgods 98

Link to comment
Share on other sites

Tackar för svar och tips på placering.

Nej där fanns det inte. På bilprovningen letade två snubbar en bra stund och sen har jag letat en hel del med.

Knepig byråkrati detta att identiten plötsligt blir säkerställd när det är ett nummer är instansat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...