Jump to content

Mekanisk bränslepump 351c


Musse1969

Recommended Posts

Nu har min nya högflödespump kommit i beskrivningen står det att jag måste använda "insulator" från den gamla pumpen annars kommer pumpen haverera. Är detta en distans som man måste använda eller hur ligger det till. Har kört elpump tidigare så den har varit plugga där. Hur tjock ska distansen vara Isåfall? post-9427-144839664419_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu har min nya högflödespump kommit i beskrivningen står det att jag måste använda "insulator" från den gamla pumpen annars kommer pumpen haverera. Är detta en distans som man måste använda eller hur ligger det till. Har kört elpump tidigare så den har varit plugga där. Hur tjock ska distansen vara Isåfall? [ATTACH=CONFIG]35999[/ATTACH]

Sitter ingen isolator på de Clevelands jag haft.

Kolla så att det sitter en en exentrisk ring monterad vid kamdrevet, annars lär inte mekanisk bränslepump fungera.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Det låter bra för jag hittar ingen info om detta alls och inga bilder där det sitter någon heller.

Men på bilden jag fick med i beskrivningen så ser det ut som en windsor så det kanske inte gäller cleveland alls.

-----------------

Kontaktade tillverkaren som sa att det blivit något fel vid paketeringen och den varningstexten hörde inte ihop med min pump.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...