Jump to content

Alu toppar till 351c


RobbeStockholm

Recommended Posts

Är i valet o kvalet att investera i alutoppar, tyvärr är utbudet inte jättestort hemma.

Har hittat Procomp..nja Trickflow dyrt som satan , Edelbrock har några varianter men jag undrar om nån ens tar hem det.

Nån som har lite tips, eller kör alla gjutjärn :D

Med vänlig hälsning R

Link to comment
Share on other sites

Australiensarna är bra på Clevelandmotorer

38 000:- + frakt icon_surprised.gif

Samma pris i USA med annat fabrikat

Edelbrock har jag läst inte var lyckade.

Gjutjärn är bästa budgetval och då ska de komma från Australien iallafall (2V) då dom har "closed chamber".. Har skruvat med dom och gav grymt trevliga egenskaper i den bilen! (73a Mustang)

USA gjutjärn är mest bojsänke förutom 4V men dom är så sällsynta så de kostar istället

CHI länken ovan leder till en sats med EXTRA EXTRA allt med rullkam och hela köret och då hamnar man där

CHI slår allt och fegar du ut för priset lägg av med Clevland överhuvudtaget för allt är dyrt.

Får både mer effekt,trygghet och bättre pris ur 351W

Du kan ju köpa en ny Ford Racing 428 stroker motor för samma pris som du kladdar med gammalt junk och då har du ändå bara en 351cui

Men det är jag det... faller inte för nostalgi och känslor utan enkelhet,trygghet och "bang for the $" är det som gäller:D

Link to comment
Share on other sites

Jag tror det blir bojsänkestoppar i värsta fall, 4v har jag hittat på skroten 1800 kr st. Open chamber på dem så man får lägga i epoxi och fylla ut. Sedan ska man byta ventiler, 3 vinkelsjobb mm så det drar iväg där också. Dock inte lika mkt som alutopparna. Jag sitter inte i sjön, gamla spisen sitter i bilen :D så vi får se vad som dyker upp. Edelbrock topparna verkar inte vara så populära som du säger. Här är en liten en sammanfattning http://diyford.com/351-cleveland-cylinder-heads-guide-factory-iron-heads/ För övrigt finns den med i boken jag nämnde tidigare, då är den mera ingående med massa fakta om ditten o datten :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...