RobbeStockholm Posted November 29, 2015 Report Share Posted November 29, 2015 Behöver bra tips på en flexplate till 351C, vad gäller här ? TCI, Scat ? Förstått att det skall vara en 164 tands och 28oz , men sen blir jag inte klok på vad som passar till FMX ? Passar samma till 351W ? Med vänlig hälsning R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted November 30, 2015 Report Share Posted November 30, 2015 Funkar bra med en TCI det är ingen avancerad produkt. Det är samma platta 351C som 351W Du ska bara hålla koll på bultcirkeln till turbinen. Minns inte i huvudet vad den kan vara men har för mig 11,5'' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm Posted November 30, 2015 Author Report Share Posted November 30, 2015 Man tackar, motorfirman kommer balansera med svänghjul och flexplatta. Fast egentligen borde jag iförväg bestämt vilken turbin jag ska ha.. eller balanserar de mot 28oz och sen kan man bara byta platta som passar en annan turbin ? Mvh R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted November 30, 2015 Report Share Posted November 30, 2015 Ja flexplattan balanseras ej så du ska kunna beställa vilken flexplatta som helst om något går fel gällande bultcirkel Turbinen behöver du inte tänka på alls annat än vilken bultcirkel den har. Vissa turbiner har faktiskt dubbla bultcirklar men det är oftast endast kvalitetsturbiner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm Posted November 30, 2015 Author Report Share Posted November 30, 2015 Så i balanseringen är det endast svängningsdämparen och vev alltså vid external balansering ? Mvh R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm Posted November 30, 2015 Author Report Share Posted November 30, 2015 Jag trodde allt skulle vara med i en extern balansering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted November 30, 2015 Report Share Posted November 30, 2015 Stämmer att allt ska vara med i balanceringsprocessen Men man borrar inte eller lägger till material på flexplatta eller svängningsdämpare. De är endast med som motvikter till det övriga som är med i rotationen Balanserings operationen borrning/svetsning gör man endast på vevaxel, stakar och kolvar. Annars kan du ju inte byta dämpare eller flexplatta om något av dom skulle slitas Filmen du länka till är en Hillbilly balansering. Så går det absolut inte till Så här går det till https://www.youtube.com/watch?v=yKZ05wS8DwU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm Posted December 1, 2015 Author Report Share Posted December 1, 2015 Pratade med Motorfirman idag, vi balanserar precis som du länkade till. Hoppas på en vibrationsfri rotation :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted December 1, 2015 Report Share Posted December 1, 2015 Det blir bättre än originalet och vibrationsfri motor frigör mycket effekt och respons i motorn så du blir nöjd! Under förutsättning resten blir rätt byggt såklart. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm Posted December 1, 2015 Author Report Share Posted December 1, 2015 Finns inga garantier för det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm Posted December 8, 2015 Author Report Share Posted December 8, 2015 Det blev en TCI :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.