Jump to content

Hur koppla larm till bakblinkers?


Recommended Posts

Jag har installerat ett larm till bilen. 

Först började jag med att bara koppla in framblinkersen till larmet och det funkade bra. Jag kopplade sedan in bakblinkersen och även de funkar bra när larmet går.

Problemet är att när jag kopplade in bakblinkersen till larmet så visar det sig nu att när jag bromsar så tänds blinkersen.

Jag kollade i manualen för mitt Painless system och där står det att bakblinkers och bromsljus går på samma slinga.

Innan jag bara tar bort kopplingen till bakblinkersen tänkte jag höra om här är någon som har kopplat in ett larm till en 67-68 mustang och fått det att fungera med bakblinkersen utan att bromsljusen påverkas.

 

Mike

Link to comment
Share on other sites

On 2015-11-29 21:05:43, FastMagnus said:

+styrt eller - styrt?

Det får jag ta och återkomma med efter helgen, kommer inte ihåg vilket av de som jag kopplade sladdarna.

Jag minns inte riktigt hur jag resonerade när jag kopplade in blinkersen och dörrkontakterna gällande + eller - styrt. Uppenbarligen fungerar kopplingen till dörkontakerna och blinkersen (även om det inte är helt rätt). Hur styrs dörrkontakter och blinkers på 67:an? 

Ska bakblinkersen fungera med larmet om man har kopplat det rätt gällande plus eller minus? Eller kommer man att behöva koppla in något extra oavsett för att gå runt relationen mellan bakblinkers och broms som går på samma krets?

Link to comment
Share on other sites

23 timmar sedan, FastMagnus said:

Vill minnas att jag hämtade signal från rattstången 

Jag har gjort detsamma. Det funkade bra när jag bara tog signal till framblinkers, då funkar bara framblinkersen.

Men när jag kopplar in mig på bakblinkersen så blinkar alla blinkers vid larm men sen lyser blinkersen när jag bromsar.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
23 timmar sedan, FastMagnus said:

Har du en extra sladd från larmet med blink funktion? Det kan funka med en spärr diod 

Inte vad jag vet. 

Jag såg något i instruktionsboken gällande diod. Får kolla upp om det gällde blinkersen

Tack för tipsen!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...