Jump to content

Oseriös journalist testar Mustang


Foose

Recommended Posts

Snacka om stolpskott, jämför en AMG för 1 350 000 kr med en mustang för 370 000 kr. Dessutom med en massa felaktigheter, dålig väghållning, slö, drar mycket soppa, obekväm, körs bara av hemmafruar i USA osv. Riktigt dålig journalistik men jag får skylla mig själv när jag är så dum så jag surfar in på expressens hemsida.

http://www.expressen.se/motor/vi-kor-nya-mustangen--sa-bra-ar-v8-jankaren/

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tycker ändå inte att de är himla fel ute, men givetvis beror ju allt på vad man jämför med.

Jag tycker de träffar ganska rätt när spekulerar kring Mustangen som en livsstilsbil. Det är en konkurrent till en Challenger, HD eller amerikanska Daycruisers.

Däremot är det inte någon konkurrent till en Mercedes AMG, Porsche eller en Toyota Camry. Det är löjligt när de gnäller om taskig väghållning eller trångt baksäte eller att V8:an är törstig. En Porsche är en sportbil. Det är inte en Mustang. En Mustang har aldrig byggts för ett erbjuda limousinekomfort i baksätet eller för att vara bränslesnål. 

En Mustang är en Mustang och det gäller såväl 1965 års modell som 2015 års modell.

Utseendet, priset, V8-muller, imagen talade för Mustangen 1965. Samma faktorer talar för Mustangen som 2015 års modell. Jag tycker Ford hittade tillbaks till sin kärnvärden med Mustangen när 2005 års modell presenterades. Generationsbytet i och med 2015 års modell fortsätter att förvalta de kärnvärden som finns. Antingen gillar man det, eller så gör man inte det. Då ska man inte ha någon Mustang.

 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...