Jump to content

Utblås framför bakhjulen?


Edvall

Recommended Posts

Hej alla.

Går I bryderier angående avgassystem! Funderar på att bygga ett system med utblås strax framför bakhjulen på min 65:a fastback. Jag tror mig ha läst någonstans att det är godkänt förutsatt att utblåset är bakom det bakersta öppningsbara fönstret, typ!

Någon som har erfarenheter av detta?

Gott slut på 2015 och må 2016 bli det bästa året på länge önskar Tobbe

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Kollade för några år sedan, ca 3 år , Godkända dämpade utblås är bak eller innan bakdäck hö-vä och det var säkert mina utblås som Claes hört om.

Inte roligt med kallstart i garage, frän lukt som sätter sig i allt, häftigt ljud som faktiskt j

kan vara en bra betalning för det som är minus.

Link to comment
Share on other sites

Hej,bara för att spä på din beslutsångest.Jag vet inte om det är ok med utblås framför bakhjulen men min 68 FB hade det när jag tog hem den från USA med en 351 c i och jag tyckte inte om ljudet alls man fick inget härligt V8 ljud tycker jag,det var inte mycket till ljuddämpare men det blev ändå ett fisigt ljud.

Nu har jag hängt i en 390 som det ska vara i bilen med hedders och feta rör bak och det låter underbart.

Hälsningar Smen

Link to comment
Share on other sites

Har utblåset på sidan framför bakhjulen på min 67 fastback som jag reggade i somras och det va inga problem. Har hört något om att utblåsen måste va 20 cm bakom närmast ruta tror jag det kan även ha varit närmaste dörr, är inte säker.

Jag har en 408W och ljudet är det definitivt inget fel på, jag måste snarare byta ljuddämpare för jag tycker att det låter allt för mycket för att det ska va bekvämt att köra.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...