Jump to content

GT350/GT350r Kommer FORD sälja dem i Sverige


mangusCMC61

Recommended Posts

Nu har jag bara läst och hört rykten men Ford har sagt att den inte kommer säljas i Europa utan bara i USA/Canada och i Mellanöstern. Låter skumt med Mellanöstern tycker jag, borde ju inte vara så knepigt att låta befintliga Mustanghandlare i Europa sälja den också. Ska kontakta en kille på Ford i Sverige så kanske han kan luska lite.

Dom som kommer via importfirmorna har ju just nu ett skapligt prispåslag, kostar lite väl mycket pengar tycker jag. Hoppas Ford tar in dom och prissätter dom bra, i USA är ju 350:in upp ca 30% mot en GT i grundpris. Blev det samma skillnad i Sverige skulle jag slå till direkt.

Link to comment
Share on other sites

Nja, tror inte just oljeshejkerna är målgruppen, sidoimport är billigt i mellanöstern så dom har råd iallafall. Visst, det finns en köpstark medelklass där. Tror även att tilldelningen till Sverige skulle ta slut i ett nafs, om vi nu skulle få några hit.

En annan sak, konfade en GT350, ska man ha trackpak så försvinner mycket av möjligheterna till andra uppgraderingar och delar av trackpak går ej att få i något annat paket. Någon som konfat en GT350 och kollat ?

Link to comment
Share on other sites

Jag räknade på en GT350 med Technology Pack som innehåller det jag vill ha, i princip trackpack med lite mer options, räknar man på en ärlig import med alla värden rätt hamnar den på c:a 680 000 kr körklar i Sverige, väntar man tills de första begagnade börjar dyka upp går det att trixa lite mer med kvitton mm. Borde kunna ha en hemma för 450 000 räknat på att man hittar en runt 40 000 USD, hur lång tid det tar innan det gått ner till de priserna är en annan fråga. 

Link to comment
Share on other sites

Ja, fast man kan inte ha Technology pack och nedanstående:

  • Engine Oil, Transmission and Differential Coolers
  • Recaro® Miko® Cloth Suede Seat

Man dessutom inte välja Trackpak och lägga till t ex:

  • Voice-Activated Navigation System
  • SYNC® 3 with 8-inch Color LCD Center Stack Touch Screen
  • Leather-Trimmed Sport Seats
  • etc

Lite synd faktiskt, hade man kunnat välja technology pak och track pak tillsammans så hade det vart grejt !

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...