Jump to content

Infästning bälten Mach 1 -73


MikaelDessner

Recommended Posts

Hej.

 

Håller på att byta mattan i bilen då den gamla var riktigt äcklig och illaluktande. Har rivit ut denna och även den gamla isoleringen under och skall nu lägga in ny.

Jag har skruvat bort fästet för bältena (som håller rullen) från golvet och de satt på olika sätt på respektive sida. Är det någon som vet hur de skall sitta från fabrik eller om detta har någon betydelse överhuvudtaget? Den stora brickan satt på en sida under bilen och på nästa sida under mattan, det vill säga i bilen.

Mvh

/Mikael D.

 

 

image.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En infästningspunkt sitter i tröskellådan och en i vinkeljärnet på bilden. Själva rullen sitter som sagt på vinkeljärnet. Det är 3-punktsbälte i bilen.

Kan detta vara en modifiering som gjordes när bilen kom till Sverige. Mattan sitter under själva vinkeljärnet.

Mvh

/Mikael

Link to comment
Share on other sites

Har nu kommit till det stadiet att ny bitumenmatta skall in i bilen. Bär jag tog bort den gamla mattan så låg det isolering typ denna http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Ljudisolering/Ljuddampningsplatta-2000017199/ på bitumen-

mattan.

Frågan är om jag skall lägga in ny isolering eller endast körs på bitumen. Tacksam för synpunkter på detta. Min tanke var från början att läggs in detta men sedan har jag sett på olika forum att det inte alltid görs/har någon betydelse vad det gäller ljud. Funktionen skall vara ljuddämpande och har inget med stereon att göra.

Skickar med en bild på hur det såg ut innan jag rev ut den gamla isoleringen. 

Mvh

/Mikael

image.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...