Jump to content

Bilen startar inte efter den kördes in för vintervilan


MikaelDessner

Recommended Posts

Hej.

Önskar få hjälp med mitt problem. När jag körde in bilen för säsongen gick den bra men när jag skulle starta den gick den inte igång. Gnista finns men det kommer inget bränsle till förgasaren.

Bränslepumpen byttes igår men problemet kvarstår. Jag ser inte heller några spruckna slangar eller annat som kan vara orsaken.

Har jag missat något uppenbart eller är nästa steg att tömma tanken och byta/se över tankmätaren för att se om stoppet sitter där?

 

Tack på förhand.

 

/Mikael

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Min gamle 67a är likadan när den stått över vintern. Tar en bra stund att starta och då står det säkert bensin ända fram till pumpen, sen är det en bit upp via ett bränslefilter osv...

Så jag vrider alltid av luftrenaren och fyller lite i främre flottörhuset (holley) och då är det aldrig några problem.

Fördelen att stå och mala på starten är ju att du primat motorn med olja innan allt flyger igång.

Ge den en skvätt rätt ner i förgasaren annars och se om den vill igång, då vet du sen.  Kan givetvis börja brinna och allt det där :P

 

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har prövat med startgas i rejäla doser och den tänder till men dör den pga brist på bensin. Jag har även tagit bort bränsleslangen innan filtret men får inget bensin upp dit heller. Har vevat runt på startmotorn länge och väl utan effekt.

Mvh

/Mikael

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...