Jump to content

Service kostnader GT


juzzi

Recommended Posts

On 2021-07-02 at 18:02, Chrille82 said:

För det priset kan man utföra nästan 4st servicar själv 😊

 

880002CD-5035-42B3-A21D-CAB0BA4922B8.png

Å sen har du ingen garanti kvar då den inte är inskriven i den digitala serviceboken 😔

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Chrille82 said:

Garantin har gått ut, så länge den fanns servade jag på auktoriserad verkstad

å du har passerat 8000 mil så ingen motorförsäkring finns kvar...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Dags för 4 års service olja oljefilter kupefilter  bromsolja  och  tändstift, blev en liten chock med en kostnad på över 11 000kr den här gången 😞    har läst någonstans här tror jag att   tändstiften håller 12000 mil har jag för mig.   jag ska spara mina     de har nu gått 2600mil, men måste byta för garanti.  

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, kanske mustang said:

Dags för 4 års service olja oljefilter kupefilter  bromsolja  och  tändstift, blev en liten chock med en kostnad på över 11 000kr den här gången 😞    har läst någonstans här tror jag att   tändstiften håller 12000 mil har jag för mig.   jag ska spara mina     de har nu gått 2600mil, men måste byta för garanti.  

De där med tänstiften är bra konstigt hos Ford.

Ska göra service 2 på min vinterbil och då skall den ha gått max 4000 mil, nu har den gått 2000 mil men stiften skall bytas iaf för garantin 🤔

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

På samma ämne kommer min USA reflektion: När jag flyttade hem till Sverige i somras med min 2017 GT så hade den gått ca 3500 mil. Jag bad Ford verkstaden bland annat att byta tändstift då jag inte ville råka ut för tex fastrosatde stift som jag sett att den tidigare generationen av Coyotemotorer kunnat råka ut för. Servicekillen skakade på huvudet och sa att serviceintervallet på stift är 100.000 miles (160.000Km) och att dom ville istället kolla om det fanns misständnigar registrerade som felkoder och i så fall byta om det behövdes. Jag lovade att att jag skulle betala för bytet och ville kika på de gamla stiften och att jag skulle flytta med bilen till Europa och ville ha byte gjort av de amerikanska proffsen - ja då gav dom med sig och bytte stiften. 

Samma historia på min Ford Explorer (med V6) något år tidigare och då hade den bilen gått ca 100.000 Km och jag tyckte det var dags - men samma argumentation då. Det jobbet blev dyrare eftersom man var tvungna att demontera insuget för att komma åt den inre cylinderbanken. 

Min spaning är att i USA så byter man verkligen inte stift i onödan! Och att göra det så ofta som rekommenderas i Europa känns som att någon verkligen inte vill ta risk. 

Som tur är har ju nu alla garantier blivit nästan omöjliga att hantera på distans mot USA eller via Ford i Sverige så nu kan man tänka till själv! 

Link to comment
Share on other sites

10 timmar sedan, Corvette said:

De där med tänstiften är bra konstigt hos Ford.

Ska göra service 2 på min vinterbil och då skall den ha gått max 4000 mil, nu har den gått 2000 mil men stiften skall bytas iaf för garantin 🤔

Ja konstigt, det här är första gången jag byter, det är 4 års servicen 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
On 2016-11-18 at 14:53, Corvette said:

Du får ingen förlängd garanti, max 5år, om du inte servar på utvalda Ford verkstäder!

är den förlängda garantin 5 år ?  så min 2017 har garanti tom 2022 ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
(redigerad)
Citera

 

Någon som gjort serice   år 6 i Halmstad på en  2018 , pris ?  Har ine kollat än men hoppas att det bara är  olja och filter som ska bytas.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, kanske mustang said:

Någon som gjort serice   år 6 i Halmstad på en  2018 , pris ?  Har ine kollat än men hoppas att det bara är  olja och filter som ska bytas.

Vid sjätte servicen skall du göra detta

image.thumb.png.946d166a7d2c3b764224c6477da0b802.png

Link to comment
Share on other sites

Ford har väl 25% på bilar äldre än 5 år även i Halmstad.

Jag har bokat 6-års för 5400:- hos Hedin där jag bor.

Link to comment
Share on other sites

On 2024-03-07 at 21:24, Junkers said:

Ford har väl 25% på bilar äldre än 5 år även i Halmstad.

Jag har bokat 6-års för 5400:- hos Hedin där jag bor.

ska kolla  upp det här. om jag inte får   runt det priset i Halmstad får jag    ringa runt lite  till Hässleholm  och  Växjö har väl med service för Mustang. Låter som ett  bra pris. Min  gör  oljebyte snart  meddelande har kommit upp nu med, fast  har inte kört mer än kanske 600 mil och 10.5 månader sen  oljebytet sist.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...