Jump to content

Motor byte


Dennis_80

Recommended Posts

(redigerad)
2 timmar sedan, Camilla Ljungkvist said:

Du bor ju inte så långt ifrån mig. Du kan komma förbi o titta på min svarta, så ser du hur det ser ut original.

Den vite håller jag på och byta på...det är så mycket runtikring att lägga v8 i dessa bilar, som man inte tänker på.

 

Dick

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Tjena

Nu är det ett tag sedan jag uppdaterade här.

Projektet har gått framåt men gått lite långsammare den sista tiden då ingenting är gratis 😉

Tänkte ge mig på motorbytet till hösten/vintern. 

här kommer i alla fall lite bilder för den intresserade.

Link to comment
Share on other sites

47 minuter sedan, Dennis_80 said:

Tjena

Nu är det ett tag sedan jag uppdaterade här.

Projektet har gått framåt men gått lite långsammare den sista tiden då ingenting är gratis 😉

Tänkte ge mig på motorbytet till hösten/vintern. 

här kommer i alla fall lite bilder för den intresserade.

Kom gärna med funderingar , tips , kommentarer. vill gärna lära mig så mycket som möjligt av dessa bilar å motorer.

ps letar fortfarande efter remskiva till veven så om någon har så skicka gärna ett pm..ds

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Lite uppdatering.. 

Nu så börjar det ta fart, gamla motorn ute å v8 an ska snart läggas i. Har lite delar kvar som måste beställas dock. Har någon erfarenhet av adapter plattor mellan sprängkåpa å växellåda. Hittat några på nätet som nog skulle passa men svårt att hitta några mått. Min sprängkåpa är ju den gamla varianten (5bult) men skulle behöva veta vad bultmöntret är på en T5 låda?. Så om någon vet eller kan mäta på en skulle uppskattas 😊

DSC_0001_BURST20190226181236951.JPG

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Yes jag vet. 

Men jag vill veta måtten på hålen hittar det ingenstans. Tycker ju dem som säljer sådana delar borde sätta dit cc måtten. Har nämligen en rad/sr4/t4 låda som ska på plats och vill veta om det är samma mått som på en T5 a. 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...