Jump to content

End of story


Mustangmike

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Gött att det var lätt att lösa 🙂 Hade faktiskt liknande problem för en månad sen. Ett av stiften sa upp sig och bilen gick orent på tomgång och låga varv. Hade champion-stift i som gått 300 mil. Köpte en sats med ford original och bilen gick fint igen. Fick inte heller felkod trots taskig gång och misständningar då och då 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tycker det verkar konstigt att det inte ger felkoder.

har haft tändspolar som varit dåliga till min Mercury Grand Marquis 2001 och då har den gett misfire och även talat om vilken tändspole.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nu är vi två som varit med om detta !!

Till alla andra !! Gå ut till bilen och kolla bultarna !!! (man kommer oftast åt genom fälgen utan att lossa hjulet)

Med vänlig hälsning Mats

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fantastisk, rena lifestory mycket innehållsrikt och man kunde nästan uppleva det du gjort även här i datarummet man sitter en natt som denna, tidens vingslag, och närvarokänsla som en skugga föll här. tack för din anekdoter.

keeping going strong

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
On 2019-10-03 at 02:21, DarKIs said:

Fantastisk, rena lifestory mycket innehållsrikt och man kunde nästan uppleva det du gjort även här i datarummet man sitter en natt som denna, tidens vingslag, och närvarokänsla som en skugga föll här. tack för din anekdoter.

keeping going strong

*

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

 Micke här är en bild på din bakaxel som var krokig.

Nu är den förtärkt enligt 1.0 och rak och fin, men ej någon fin färg.

Sedan under är min bakaxel till min Lincoln MKVII som undergått förstärkning 3.0.

Menas allt invändigt och utvändigt.

20191003_195204[1].jpg

20191003_195211[1].jpg

20191003_195250[1].jpg

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Tbird said:

 Micke här är en bild på din bakaxel som var krokig.

Nu är den förtärkt enligt 1.0 och rak och fin, men ej någon fin färg.

Sedan under är min bakaxel till min Lincoln MKVII som undergått förstärkning 3.0.

Menas allt invändigt och utvändigt.

 

20191003_195204[1].jpg

20191003_195211[1].jpg

20191003_195250[1].jpg

Kanon, stort tack Stefan. Då är det bara resten kvar att göra på den för mig 😁

Link to comment
Share on other sites

7 timmar sedan, Mustangmike said:

Det har börjat hända lite i garaget med motorprojektet. Det tog lite tid att reda ut alla frågetecken med alla delar och sedan alla maskinjobb på blocket, vevaxel, kolvar, ringar. m.m. Började med borrning och däckning av block förra hösten men det kändes inte bra efter att han gjort nån tabbe och tagit för mycket på däckhöjden så tog hem grejorna och byte maskinshop till Blenco som fick kolla upp alla mått och toleranser och göra balansering av vev och fila in ringarna. Kan verkligen reckommendera motor Fredde på Blenco som är proffsig, erfaren och känns trygg och fötroendegivande genom hela processen. Mycket huvudbry, problemlösning och faktasökning och mailande med leverantörer i USA under höst 2018 till somaren 2019 innan allt kunde verifieras eller fattas beslut om väg frammåt. Lärde mig snabbt att inte ta något för givet bara för att man köpt nya delar, precis allt måste kollas och verifieras. Man har liten nytta av att eventuellt kunna bevisa i efterhand att en detalj var fel och orsakade att motorn rasat. Jag har brutit ihop ett antal ggr och undrat om jag tagit mig vatten över huvudet med detta projekt men kommit igen och låtit det få ta tiden att reda ut. Detta gör jag för att det är kul och det måste kännas rätt hela vägen. Jag har ju ingen brådska egentligen eftersom jag har en fungerande Musse jag kan gasa och ha kul med under tiden.  Lite otippat men Ford Racing delarna har varit det som vållat mest huvudbry, att det är rätt och riktigt och passar i kombination med andra delar och ibland har delar modifierats och anpassas för att bli bra i slutändan. I Söndags ansåg jag mig klar med allt och alla förberedelser och det var dags att börja montera ihop grejerna. Känndes lite läbbigt att ta detta steg efter allt, så jag tog en bild först.

IMG_20190929_151728.jpg

Kanonroligt vuxenlego. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...