Jump to content

Avgassystem - Är pypes något bra?


tangurin

Recommended Posts

Hej!

Jag har monterat Pypes Street Pro Touring Axle-back på min 2017 GT cab. Det blev alldeles för högt ljud. Vi har nu i helgen varit ute på en längre tripp, 25 mil fram och tillbaka. Jag, vi, är inte nöjda. Det låter alldeles för mycket.
Jag har sett nånstans att det finns att köpa Ford´s system som finns i 2018 och framåt. Det med fyra olika inställningar. Jag kan inte hitta var jag såg det.
finns det någon som vet var man kan köpa det, förutom Ford då, det blir alldeles för dyrt. Men jag är villig att lägga en bra slant på ett sånt system. Vi ska ut på en "roadtrip" om tre veckor, och då måste jag ha det fixat.

Mvh.
P-O

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Köp Borla system så slipper du ljudet i bilen 👍

Hade ATAK på min 2016 och körde många fruar som skulle godkänna det, var inte någon som klagade utan alla fick ok 

Själv körde frugan och jag en sväng med det för två år sedan på ca 600 mil med det

(Är lagervara)

Är du lite vekare och inte vill väcka grannarna, så gå på ett S-Type

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Tack "Corvette" (borde du inte byta namn?)

Frågan var ju var jag kan köpa typ Ford´s originalsystem, utan att köpa från Ford.

Mvh. P-O.

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, pools said:

Tack "Corvette" (borde du inte byta namn?)

Frågan var ju var jag kan köpa typ Ford´s originalsystem, utan att köpa från Ford.

Mvh. P-O.

Det passar inte på din bil då 18+ har quad tips och du bara har dual

Samt du måste bygga något för att ställa de olika lägena elektriskt då denna funktionen inte heller finns.

 

Nope det nicket passar mig bra 🤓

Link to comment
Share on other sites

Jag har Ford Performance Racing slutdämpare på min 2017 GT, och jag har behållt resonatorn under bilen (dvs den långa dämparen). För mig som inte har en cab är detta ljudet jag har nu helt perfekt och jag får inga problem med drone(resonansljud) i bilen i motorvägsfart. Jag har kört 3000 svenska mil med bilen här i USA och många här som går på agressivare dämpare klagar just över att bilen inte blir användbar på längre resor.

Det var lite meck för min "Muffler Shop" att få till slutröret perfekt i mitten på hålen i plastpanelen bak i bilen. Men med värme och lokala svordommar fixar man det mesta!

Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

23 timmar sedan, corvette said:

Köp Borla system så slipper du ljudet i bilen 👍

Hade ATAK på min 2016 och körde många fruar som skulle godkänna det, var inte någon som klagade utan alla fick ok 

Själv körde frugan och jag en sväng med det för två år sedan på ca 600 mil med det

(Är lagervara)

Är du lite vekare och inte vill väcka grannarna, så gå på ett S-Type

OK!

Jag antar att du menar att Grufman har det på lager? Vad kostar ett sånt system? Jag behöver ju bara axel-back eftersom jag bytt
ut "resväskan" mot en h-pipa.

/P-O

Link to comment
Share on other sites

Ford Performance säljer Remus variabelt avgassystem:

 

Är det någon i Sverige som testat Remus?

Det är inte lätt att hitta rätt avgassystem med rätt ljud, lagom ljudnivå som hörs men inte låter för mycket och som inte ger obehagligt brum i kupen när man åker långt.

CMC kunde ha en avgassystems träff med pris för bästa avgasljud.

Jag har själv inte koll nog för att klara att välja rätt system till min bil. Att bara lyssna på youtube clip och läsa info på hemsidor räcker inte.

Link to comment
Share on other sites

On 2021-05-19 at 09:46, pools said:

OK!

Jag antar att du menar att Grufman har det på lager? Vad kostar ett sånt system? Jag behöver ju bara axel-back eftersom jag bytt
ut "resväskan" mot en h-pipa.

/P-O

Då har du ju redan fått avsevärt mycket högre ljud oavsett vilka slutdämpare du har - H, eller X-pipa ihop med andra slutdämpare för ett jäkla liv och du har ju inte längre en soft bil att åka med.

Men det är ju jag som tycker så....

Link to comment
Share on other sites

Är det någon här somm bytt ut "resväskan" och har den kvar? Jag är intresserad av att köpa den isåfall. Kanske Grufman
har nån liggandes när ni bytt på nån bil?

/P-O

Link to comment
Share on other sites

Om du menar dämpen under bilen så har jag en sådan lös liggande tror jag.

Kan kolla om du i förrådet om du vill? Bor i Sthlm kan tyvärr inte skicka den dock.

Annars kan jag rekommendera min setup. Jag åker med MBRP Catback system och H-pipa.

Låter riktigt bra på utsidan men har inget drone alls vid motorvägsåka. Köpte faktiskt ett extra org. system ifall det

skulle låta för mycket i kombination med H-pipan. Men det har blivit liggande på grund av det inte behövdes.

MBRP är riktigt prisvärt med...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu är båda bakre burkarna utbytta till Borla S-type. Mycket bättre för oss, nu vill även frugan åka med! 😄
Har kört det nu i två veckor och ibland saknar jag det förra ljudet, det var kul att dra på för fullt när det
var folk i närheten. Det lät MÄKTIGT! 🤣

Kommer att sälja mina förra burkar, Pypes Street Pro Touring Axle-Back. Ska bara fota lite och fixa en video.
Lägger upp på forumet under säljes senare.

Mvh.
P-O

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...