kanske mustang October 3, 2018 Report October 3, 2018 Ok här var det tyst provade autoljus, har tyckt det funkat bra innan men nu på en lite lägre sträcka tyckte jag att helljuset inte alltid slog på som jag ville kanske reflexer som stör det. Rattvärme verkar funka bra, läsa av skyltar funkar nog inte alltid. När man kör lite snabbbare med bilen så känns det lite som att motorhuven ska flyga upp vet inte om det är normalt eller den är lös ? Citera
lasse.carina October 4, 2018 Report October 4, 2018 8 timmar sedan, kanske mustang said: Ok här var det tyst provade autoljus, har tyckt det funkat bra innan men nu på en lite lägre sträcka tyckte jag att helljuset inte alltid slog på som jag ville kanske reflexer som stör det. Rattvärme verkar funka bra, läsa av skyltar funkar nog inte alltid. När man kör lite snabbbare med bilen så känns det lite som att motorhuven ska flyga upp vet inte om det är normalt eller den är lös ? Skyltigenkänning finns väl inte, det är väl bara förprogrammerade skyltar på gps:en? Citera
Ingemar Lindskog October 4, 2018 Report October 4, 2018 8 timmar sedan, kanske mustang said: Ok här var det tyst provade autoljus, har tyckt det funkat bra innan men nu på en lite lägre sträcka tyckte jag att helljuset inte alltid slog på som jag ville kanske reflexer som stör det. Rattvärme verkar funka bra, läsa av skyltar funkar nog inte alltid. När man kör lite snabbbare med bilen så känns det lite som att motorhuven ska flyga upp vet inte om det är normalt eller den är lös ? Ja, tyskarna ler lite åt jänkarnas "ponycars" ( Mustang, Camaro, Challanger m.fl.) med fladdrande motorhuvar. Även sidorutorna "poppar ur" och fladdrar när testerna utförs på autobahn. Bäst klarade sig Camaron som är byggd för höga hastigheter tydligen. Den höll sidorutorna på plats även i 290 blås men huven "fladdrade lite"! Citera
kanske mustang October 4, 2018 Report October 4, 2018 45 minuter sedan, lasse.carina said: Skyltigenkänning finns väl inte, det är väl bara förprogrammerade skyltar på gps:en? Ja du har rätt Citera
Ingemar Lindskog October 4, 2018 Report October 4, 2018 41 minuter sedan, lasse.carina said: Skyltigenkänning finns väl inte, det är väl bara förprogrammerade skyltar på gps:en? Jodå, det finns. Jag har haft det på min V70 i snart fem år och det är inte förprogrammerat i GPS:en. Den fungerar även vid t.ex. tillfälliga hastighetsförändringar vid vägarbeten mm. Men det är så klart endast förprogrammerade skyltar den informerar om som hastighet (även med tilläggsskyltar) motorvägs början och slut mm. H&Ms vägskyltar bryr den sig inte om, till min hustrus förtvivlan... Citera
kanske mustang October 4, 2018 Report October 4, 2018 5 minuter sedan, Ingemar Lindskog said: Ja, tyskarna ler lite åt jänkarnas "ponycars" ( Mustang, Camaro, Challanger m.fl.) med fladdrande motorhuvar. Även sidorutorna "poppar ur" och fladdrar när testerna utförs på autobahn. Bäst klarade sig Camaron som är byggd för höga hastigheter tydligen. Den höll sidorutorna på plats även i 290 blås men huven "fladdrade lite"! Ok så inget man ska bry sig om ? Hoppas inget annat är löst eller fel konstruerat inget man vill vara med om när man kommer upp i lite fart Citera
kanske mustang October 4, 2018 Report October 4, 2018 (redigerad) Har även hittat fälgar till vintern de här och lite mindre fram det är väl så det ska vara ? och sen hakka 2 på dem tänkte jag https://www.cjponyparts.com/voxx-gt-performance-pack-replica-wheel-19-x9-5-gloss-black-2005-2019/p/W1028/ https://www.cjponyparts.com/ford-performance-wheel-center-cap-black-with-chrome-running-pony-logo-set-2015-2019/p/M1096OK/ https://www.cjponyparts.com/gorilla-lug-nut-kit-small-diameter-black-2015-2019/p/WHLLN17/ Ändrade %s av %s (%s) Citera
lasse.carina October 4, 2018 Report October 4, 2018 3 timmar sedan, Ingemar Lindskog said: Jodå, det finns. Jag har haft det på min V70 i snart fem år och det är inte förprogrammerat i GPS:en. Den fungerar även vid t.ex. tillfälliga hastighetsförändringar vid vägarbeten mm. Men det är så klart endast förprogrammerade skyltar den informerar om som hastighet (även med tilläggsskyltar) motorvägs början och slut mm. H&Ms vägskyltar bryr den sig inte om, till min hustrus förtvivlan... Jo visst finns det, men inte på mustang-18. Vi har det på våra andra bilar men på Mustangen är det bara dom skyltar som är förprogrammerade i gps:n 1 Citera
Junkers October 4, 2018 Report October 4, 2018 Huven fladdrade mycket mer på 2016 så det har blivit bättre. Citera
kanske mustang October 4, 2018 Report October 4, 2018 2 minuter sedan, Junkers said: Huven fladdrade mycket mer på 2016 så det har blivit bättre. Bra att veta, bara den inte åker upp eller några rutor som någon nämnde åker ut är allt ok Citera
kanske mustang October 9, 2018 Report October 9, 2018 På vilket sätt skulle det påverka om man valde 19x9 tums hjul runt om istället för 19x9 fram och 19x9.5 bak ? Det är så att de 19.5 är slut hos cjponyparts och det är oklart när de kommer in igen och vintern börjar närma sig här Citera
Corvette October 9, 2018 Report October 9, 2018 5 minuter sedan, kanske mustang said: På vilket sätt skulle det påverka om man valde 19x9 tums hjul runt om istället för 19x9 fram och 19x9.5 bak ? Det är så att de 19.5 är slut hos cjponyparts och det är oklart när de kommer in igen och vintern börjar närma sig här Som vinterdäck skulle jag säga att det bara är postivt med de smalare!! Citera
kanske mustang October 9, 2018 Report October 9, 2018 19 minuter sedan, corvette said: Som vinterdäck skulle jag säga att det bara är postivt med de smalare!! Är det mest för utseendet annars eller är det för väghållning med ? När man får Gt fälgarna orginal eller de som jag har från paket 4 lättmetall fälgarna är de samma runt om eller olika fram och bak ? Tack Citera
Corvette October 9, 2018 Report October 9, 2018 Utseendet, samt fäste på sommaren för bakdäcken Olika fram och bak Citera
Corvette October 9, 2018 Report October 9, 2018 (redigerad) Varför inte ta dessa https://www.blocket.se/stockholm/Mustang_V_dack_pa_originalfalg___4st_P_ZERO_81533609.htm?ca=11&w=1 eller dessa https://www.blocket.se/goteborg/Vinterdack_Ford_Mustang_2015_18_81620751.htm?ca=11&w=3 Ändrade %s av %s (%s) Citera
kanske mustang October 9, 2018 Report October 9, 2018 Tror de svarta är snyggare och vet inte vad det är för däck hakka 2 är land det bästa vinterdäck utan dubb man kan ha. Citera
Junkers October 9, 2018 Report October 9, 2018 Min erfarenhet av hakka 2 i mer vanlig dimension är att de var ganska usla på vått underlag och hade ett resonansljud. Här i trakten kör man till största delen på just vått underlag vinterhalvåret så jag valde annat fabrikat när jag bytte. Citera
kanske mustang October 9, 2018 Report October 9, 2018 Ok vilket däck blev det då ? och hur funkar det däcket på snö och is ? bor i småland nära gränsen till skåne Citera
Junkers October 10, 2018 Report October 10, 2018 Goodyear ultra grip ice 2. Men som sagt annan dimension, det var till Volvo V90. Citera
kanske mustang October 10, 2018 Report October 10, 2018 https://www.dackonline.se/Testresultat-Vinterdack.html de 2 Nämnda däck märkena ligger bra till fast här är det 16 tum vet inte om det är så stor skillnad. Citera
Duckster October 10, 2018 Report October 10, 2018 Kör Nokian R2 sedan ett par år och rekommenderar dem starkt. Detta har ju varit till lite mer vanliga bruksbilar, men tycker verkligen de är super! Mustangen står och pausar avställd i varmgarage för vintern.... så j-kla jobbigt! - Får nog ta och starta upp puman en dag och lyssna! Citera
kanske mustang October 10, 2018 Report October 10, 2018 43 minuter sedan, Duckster said: Kör Nokian R2 sedan ett par år och rekommenderar dem starkt. Detta har ju varit till lite mer vanliga bruksbilar, men tycker verkligen de är super! Mustangen står och pausar avställd i varmgarage för vintern.... så j-kla jobbigt! - Får nog ta och starta upp puman en dag och lyssna! Kan du inte köra den här vecka då ? där jag bor har de lovat runt 18 grader den här veckan Citera
Prime Mover October 10, 2018 Report October 10, 2018 On 2018-10-09 at 08:36, kanske mustang said: På vilket sätt skulle det påverka om man valde 19x9 tums hjul runt om istället för 19x9 fram och 19x9.5 bak ? Det är så att de 19.5 är slut hos cjponyparts och det är oklart när de kommer in igen och vintern börjar närma sig här När man väljer vinterdäck brukar det vara bra att välja en aning smalare däck mot min på vad som rekommenderas på bilen. Smala däck ökar marktryck och grepp I vinterväglag. EcoBoosten tror jag har samma fälgbredd runt om. Citera
Duckster October 10, 2018 Report October 10, 2018 4 timmar sedan, kanske mustang said: Kan du inte köra den här vecka då ? där jag bor har de lovat runt 18 grader den här veckan Jodå, men är på resande fot i stort sätt till i början av november så tog beslutet om att ställa i garage. Småfixa lite med städ och täcke osv Vi har ju bara drygt 2mil mellan oss så 21 grader till helgen Citera
Gtttggg October 10, 2018 Report October 10, 2018 3 timmar sedan, Prime Mover said: När man väljer vinterdäck brukar det vara bra att välja en aning smalare däck mot min på vad som rekommenderas på bilen. Smala däck ökar marktryck och grepp I vinterväglag. EcoBoosten tror jag har samma fälgbredd runt om. Det stämmer att ecoboost har samma fälgbredd runt om. Citera
Recommended Posts