Jump to content

Recommended Posts

Ok här var det tyst 🙂 

provade autoljus, har tyckt det funkat bra innan men nu på en lite lägre sträcka tyckte jag att helljuset inte alltid slog på som jag ville  kanske reflexer som stör det.   Rattvärme verkar funka bra,  läsa av skyltar funkar nog inte alltid. När man kör lite snabbbare med bilen  så känns det lite som att motorhuven ska flyga upp vet inte om det är normalt eller den är lös ? 

8 timmar sedan, kanske mustang said:

Ok här var det tyst 🙂 

provade autoljus, har tyckt det funkat bra innan men nu på en lite lägre sträcka tyckte jag att helljuset inte alltid slog på som jag ville  kanske reflexer som stör det.   Rattvärme verkar funka bra,  läsa av skyltar funkar nog inte alltid. När man kör lite snabbbare med bilen  så känns det lite som att motorhuven ska flyga upp vet inte om det är normalt eller den är lös ? 

Skyltigenkänning finns väl inte, det är väl bara förprogrammerade skyltar på gps:en? 

8 timmar sedan, kanske mustang said:

Ok här var det tyst 🙂 

Ja, tyskarna ler lite åt jänkarnas "ponycars" ( Mustang, Camaro, Challanger m.fl.) med fladdrande motorhuvar. Även sidorutorna "poppar ur" och fladdrar när testerna utförs på autobahn. Bäst klarade sig Camaron som är byggd för höga hastigheter tydligen. Den höll sidorutorna på plats även i 290 blås men huven "fladdrade lite"!   😁

41 minuter sedan, lasse.carina said:

Skyltigenkänning finns väl inte, det är väl bara förprogrammerade skyltar på gps:en? 

Jodå, det finns. Jag har haft det på min V70 i snart fem år och det är inte förprogrammerat i GPS:en. Den fungerar även vid t.ex. tillfälliga hastighetsförändringar vid vägarbeten mm. Men det är så klart endast förprogrammerade skyltar den informerar om som hastighet (även med tilläggsskyltar) motorvägs början och slut mm. H&Ms vägskyltar bryr den sig inte om, till min hustrus förtvivlan...  🤣

5 minuter sedan, Ingemar Lindskog said:

Ja, tyskarna ler lite åt jänkarnas "ponycars" ( Mustang, Camaro, Challanger m.fl.) med fladdrande motorhuvar. Även sidorutorna "poppar ur" och fladdrar när testerna utförs på autobahn. Bäst klarade sig Camaron som är byggd för höga hastigheter tydligen. Den höll sidorutorna på plats även i 290 blås men huven "fladdrade lite"!   😁

Ok så inget  man ska bry sig om ? Hoppas inget annat är löst eller fel konstruerat inget man vill vara med om när man kommer upp i lite fart 🙂 

3 timmar sedan, Ingemar Lindskog said:

Jodå, det finns. Jag har haft det på min V70 i snart fem år och det är inte förprogrammerat i GPS:en. Den fungerar även vid t.ex. tillfälliga hastighetsförändringar vid vägarbeten mm. Men det är så klart endast förprogrammerade skyltar den informerar om som hastighet (även med tilläggsskyltar) motorvägs början och slut mm. H&Ms vägskyltar bryr den sig inte om, till min hustrus förtvivlan...  🤣

Jo visst finns det, men inte på mustang-18. Vi har det på våra andra bilar men på Mustangen är det bara dom skyltar som är förprogrammerade i gps:n

• Thanks 1

På vilket sätt skulle det påverka  om man valde 19x9 tums hjul runt om istället för  19x9 fram och 19x9.5 bak ?  Det är så att de 19.5 är slut hos cjponyparts  och det är oklart när de kommer in igen  och vintern börjar närma sig här 🙂

5 minuter sedan, kanske mustang said:

På vilket sätt skulle det påverka  om man valde 19x9 tums hjul runt om istället för  19x9 fram och 19x9.5 bak ?  Det är så att de 19.5 är slut hos cjponyparts  och det är oklart när de kommer in igen  och vintern börjar närma sig här 🙂

Som vinterdäck skulle jag säga att det bara är postivt med de smalare!!

19 minuter sedan, corvette said:

Som vinterdäck skulle jag säga att det bara är postivt med de smalare!!

Är det  mest för utseendet annars eller är det för väghållning med ?  När man får Gt fälgarna orginal eller de som jag har från paket 4 lättmetall fälgarna är de samma runt om eller olika  fram och bak ?  Tack 🙂  

Min erfarenhet av hakka 2 i mer vanlig dimension är att de var ganska usla på vått underlag och hade ett resonansljud. Här i trakten kör man till största delen på just vått underlag vinterhalvåret så jag valde annat fabrikat när jag bytte.

Kör Nokian R2 sedan ett par år och rekommenderar dem starkt.
Detta har ju varit till lite mer vanliga bruksbilar, men tycker verkligen de är super!

Mustangen står och pausar avställd i varmgarage för vintern.... så j-kla jobbigt!

- Får nog ta och starta upp puman en dag och lyssna!

43 minuter sedan, Duckster said:

Kör Nokian R2 sedan ett par år och rekommenderar dem starkt.
Detta har ju varit till lite mer vanliga bruksbilar, men tycker verkligen de är super!

Mustangen står och pausar avställd i varmgarage för vintern.... så j-kla jobbigt!

- Får nog ta och starta upp puman en dag och lyssna!

Kan du inte köra den här vecka då ?  🙂 där jag bor har de lovat runt 18 grader den här veckan 

On ‎2018‎-‎10‎-‎09 at 08:36, kanske mustang said:

När man väljer vinterdäck brukar det vara bra att  välja en aning smalare däck mot min på vad som rekommenderas på bilen. Smala däck ökar marktryck och grepp I vinterväglag. EcoBoosten tror jag har samma fälgbredd runt om.

4 timmar sedan, kanske mustang said:

Kan du inte köra den här vecka då ?  🙂 där jag bor har de lovat runt 18 grader den här veckan 

Jodå, men är på resande fot i stort sätt till i början av november så tog beslutet om att ställa i garage. Småfixa lite med städ och täcke osv 

Vi har ju bara drygt 2mil mellan oss 😃 så 21 grader till helgen

🌞🌞🌞

3 timmar sedan, Prime Mover said:

När man väljer vinterdäck brukar det vara bra att  välja en aning smalare däck mot min på vad som rekommenderas på bilen. Smala däck ökar marktryck och grepp I vinterväglag. EcoBoosten tror jag har samma fälgbredd runt om.

Det stämmer att ecoboost har samma fälgbredd runt om.