Jump to content

Huvdämpare CPC


Recommended Posts

On 2018-03-07 at 10:25, Artur said:

Är själv lite sugen på såna till min.

Säg gärna till om de funkar bra och om man behöver göra några modifieringar

Ja, det kan jag göra, ska vara bolt on på 10 min, köpte mina på http://badmanners.se/index.php?route=product/product&path=66_86_97&product_id=416 men har lackat mina. finns en annan variant hos en annan leverantör,men gillade inte designen. 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-03-09 at 22:41, nafets said:

Och  därmed är stenåldern bara 2 år bort. Min Merca årsmod, 2016 har huvpinne.

Därför bytte jag Mercan till Ojdi för att slippa det

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Plockar upp den gamla tråden igen.

Vet någon om det går att skaffa något hårdare dämpare att byta ut till?

Min huv åker ner bara det blåser en vindpust.

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Artur said:

Plockar upp den gamla tråden igen.

Vet någon om det går att skaffa något hårdare dämpare att byta ut till?

Min huv åker ner bara det blåser en vindpust.

Jag har ett kit från redline-tuning på min bil. Suttit där i 6 år nu och är starka fortfarande. Men om du mäter längden på dämparna och kollar vilken styrka de är märkta med, så kan du säkert hitta några andra. Kanske tom finns på biltema.

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Wallentin said:

Jag har ett kit från redline-tuning på min bil. Suttit där i 6 år nu och är starka fortfarande. Men om du mäter längden på dämparna och kollar vilken styrka de är märkta med, så kan du säkert hitta några andra. Kanske tom finns på biltema.

Vart nu inne på gasfjädershoppen och kikat.

Det går att hitta en uppsättning, problemet är att det står inget på dämparna hur mycket kraft de har.

Vill ha lite starkare men inte för starka så man knäcker något.

Link to comment
Share on other sites

Ok, då blir det klurigare. Kanske kan ta lös en dämpare och känna hur hård den är att klämma ihop. Sen åka till biltema och testa sig fram till några som känns hårdare att trycka ihop. Då får man ett hum om hårdheten iaf. Så kan man beställa rätt modell på nätet. Innan hade biltema massor av dessa dämpare i hyllorna, men kanske inte är så längre.

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, Wallentin said:

Ok, då blir det klurigare. Kanske kan ta lös en dämpare och känna hur hård den är att klämma ihop. Sen åka till biltema och testa sig fram till några som känns hårdare att trycka ihop. Då får man ett hum om hårdheten iaf. Så kan man beställa rätt modell på nätet. Innan hade biltema massor av dessa dämpare i hyllorna, men kanske inte är så längre.

bara lossa clipset och rycka till så kommer den

behöver inte trycka ihop något alls

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Wallentin said:

Ok, då blir det klurigare. Kanske kan ta lös en dämpare och känna hur hård den är att klämma ihop. Sen åka till biltema och testa sig fram till några som känns hårdare att trycka ihop. Då får man ett hum om hårdheten iaf. Så kan man beställa rätt modell på nätet. Innan hade biltema massor av dessa dämpare i hyllorna, men kanske inte är så längre.

Ja, jag får testa köra på det. Biltema känns mer och mer som en husegård butik, så jag får hoppas på att de har lite bilanda kvar med dämparna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...