Jump to content

En vända på Nürburgring Nordschleife Touristenfahrten


Olof N

Recommended Posts

(redigerad)

Nürburgring var bland det roligaste jag någonsin gjort, men också det farligaste. Att hålla sig på banan i hög hastighet samtidigt som man hade koll på medtrafikanter var en utmaning och jag förstår att en hel del folk kraschar där. Även om det inte alltid syns på ett race är det mycket som händer samtidigt och efter mitt varv var jag helt dränkt i svett. Jag såg resultatet av en olycka (vid 10:56) vilket var lite läbbigt. Banan var stängd två gånger under dagen pga andra olyckor så det gäller verkligen att ha koll på sitt fordon och inte överskatta sin förmåga om man skall försöka sig på Nürburgring.

Det var tur att man fått leva rövare på Arlanda test track tidigare och lära sig bilens gränser tack vare Fordstore Hedin bil, annars hade det aldrig funkat.

Vroom vroom!

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Kanon bra klipp! 🙂

Man är riktigt avis på tyskarna i detta fall! det ser riktigt roligt ut.
Men känns som man vi ha en kärra som man kan "offra" i händelse av just olycksrisken.
Jag brukar fördriva tiden på YouTube bland Nurnburg crasher och det känns som en hel del hänger på turen!:)

 

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Per Berglund said:

Kanon bra klipp! 🙂

Man är riktigt avis på tyskarna i detta fall! det ser riktigt roligt ut.
Men känns som man vi ha en kärra som man kan "offra" i händelse av just olycksrisken.
Jag brukar fördriva tiden på YouTube bland Nurnburg crasher och det känns som en hel del hänger på turen!:)

 

Tack, vad kul att du tyckte om det! Ja tyskarna har det bra med Nurburgring, det var en riktig folkfest. Ganska många svenskar där också faktiskt, såg flera svenska bilar och hörde en del svenska pratas runtom. Förutom några som var där med sina vardagsbilar för kuls skull så var det mestadels ultra-pimpade monster som åkte, men jag är sjukt nöjd med hur min musse betedde sig trots att den är helt original förutom ljuddämparn. Goddamn I love my car 😄 

Ingen försäkring täcker ju det där så händer något är man rökt, klart surt för killen jag såg som kraschat runt 10:56, sånt där är inte billigt.  😮 

 

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...