Jump to content

Bluetooth och USB borta från Sync Nav system


Canson88

Recommended Posts

Hej alla,  fick ett sjukt fel mitt under semestern gällande min Sync Navigation System på min 2012 Shelby GT500.

Nu när jag har avställt bilen så har jag haft tid att lösa problemet, men tyvärr utan framgång. 

Behöver eran hjälp. Problemet är alltså om jag klickar på Media så finns det CD , Jukebox eller User Device (här ska det egentligen stå media tror jag)

Klickar jag på user device kommer jag bara till radio.  Alltså icke Bluetooth , USB eller Line in.

 

Har provat starta om bilen , plocka loss minus polen från batteri 30 min och även flera dagar, provat att ta ut säkring 3 (SYNC) och 39 (Radio/Navigation) och stoppa in igen.

Allt detta har ej hjälpt mig. Klickar jag på Phone > Settings > Advanced så är det bara svart bild utan inställningar. (Så kan ej göra någon master reset)

 

Någon som har haft liknande fel eller kan hjälpa mig lösa det här?

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Peter Ekelund said:

Jag sökte på "reset ford mustang Sync Nav system" och det dök upp en hel del om hur man gör en master reset till factory default. Det kanske hjälper?

Edit:

Såg först nu att du testat Master reset....

Kan tyvärr inte köra någon Master Reset eftersom inställningarna inte dyker upp när jag kommer till Phone > Settings > Advanced ☹️

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
On 2020-01-18 at 23:07, Magnus Johansson said:

Hur har det gått?..har samma problem 

sorry för sent svar , jodå det har gått bra.

Det var Sync Modulen som var trasig och behövdes bytas, den sitter bakom handskfacket på passagerarsida. Väldigt lätt att komma åt få loss.

Hittade och köpte begagnat Sync Modul från bildelsbasen.se    Inget programmering behövdes. Allt funkar perfekt nu.

Den hade gammal uppdatering. Så jag ladda ner nyaste uppdatering på internet och la in i usb och installerade den i bilen.

 

Men prova först att koppla loss batteriet en kort stund och testa, funkar det inte så provar du också ta ur säkringen till syncen. Hjälper inte det heller så är det modulen som är trasig.

Link to comment
Share on other sites

On 2020-01-30 at 16:16, Magnus Johansson said:

Tack..har testat batteriet 50 ggr och säkringar....har du något nummer eller något till delen?..kan det vara olika beroende på radio?..jag har ju navigering också tänker så inte det blir fel eller är alla de samma? Min är en Shelby gt500

Yes artikelnummer är: AR3T-14B428-BE, funkar även D3RT-14B428-AC (Du kan montera loss din sync module och kolla vad den har för artikelnummer , tar 5 min att koppla bort den.   Men som sagt båda artikelnummer funkar som jag skrev här ovan).

 

Kostar ca 760kr med frakt (D3RT-14B428-AC)

https://www.ebay.com/itm/2010-2014-10-14-Ford-Mustang-Communication-Sync-Control-Module-DR3T-14B428-AC/362864191585?fits=Year%3A2012%7CModel%3AMustang%7CMake%3AFord&hash=item547c642861:g:XiwAAOSw1OBeBjz1

 

Kostar ca 630kr med frakt (D3RT-14B428-AC)

https://www.ebay.com/itm/2013-Ford-Mustang-Shelby-SVT-GT500-Sync-Communication-Module-DR3T-14D212-AC/283728134374?hash=item420f83c0e6:g:Cq0AAOSwPeReCkb1

 

Kostar ca 600kr med frakt (AR3T-14B428-BE)

https://www.ebay.com/itm/2010-2011-MUSTANG-Voice-Recognition-Sync-Module-Control-MODULE-AR3T-14D212-AF/352888821686?fits=Year%3A2011%7CModel%3AMustang%7CMake%3AFord&hash=item5229d017b6:g:7wUAAOSw1LJd7zFe

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Magnus Johansson said:

Wow tack för hjälpen...det är inte så att du orkar lägga upp en video/bilder hur man bytar kopplat loss den?..jag drog av handskfacket men sen var där bara en sån röra så våga inte röra något 

Hittade tyvärr ingen video, har lite bilder till dig och den ena kladdade jag på så du förstår bättre.

 

Handskfacket sitter fast med 4 skruvar, när du skruvat loss de och ryckt bort handskfacket så ser du svarta sync modulen som sitter fast med 4 skruvar och 2 kablar.

 

 

13917615004_0ee1ace505_c.jpg

Screenshot_20200206-204027_Gallery.jpg

134798d1310952602-phantom-usb-2-port-sync-sync-unit.jpg

2012 Ford Mustang Shelby GT500 Super Snake 50th Anniversary Edition Boldride.com - Pictures, Wallpapers.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...