Jump to content

Sänkning


moas

Recommended Posts

Okej 🙂 Jag har själv Eibach Sportline sänkfjädrar, de sänker 4cm fram och 5cm bak. Det är nog de fjädrarna som sänker mest på marknaden. Bilen blir ju lite stötigare, men det får man ta 🙂 Sen finns det ju fjädrar som sänker mindre. Bifogar en bild på min mustang. 19" fälgar med 245/40 fram och 285/35 bak. När man sänker så behöver man köpa ett ställbart panhard-stag, det bestämmer bakaxelns position i sidled. Så när man sänker bilen så trycker det ut bakaxeln åt sidan. Men har man ett justerbart stag så kan du justera in axeln i mitten igen 🙂

DSCN1004.JPG

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, moas said:

Tack. Är det Eibach som är bäst? Har du koll på andra märken? Var köper man Eibach?

Vad som är bäst vet jag inte. Har bara provat eibach på min och det funkar för mig. Håller bra kvalité tycker jag. Beror på hur man använder bilen med. Sen finns det Ford Racing som gör bra grejer, HR och andra märken. Vill man sänka så mycket som jag har gjort så är det Eibach Sportline som gäller. De andra märkerna sänker inte lika mycket. Sen finns det coilovers, men då handlar det om helt andra pengar. Jag köpte från Ebay, finns mycket grejer i usa. Tex hos Jegs, Summit racing, cjponyparts, american muscle m.m. I sverige så det bla Bad Manners Motorsport och Grufman att handla ifrån.

Sänkfjädrar landar på några tusen, sen ett ställbart panhardstag och ett par nya topplagringar fram om de inte är bytta är några tusen till. Väljer man coilovers så ligger de på runt 10-15 tusen.

Men var beredd på lite stötigare bil när du sänker. Det är det negativa i det hela 🙂

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Ford Racing är ju poppis också.

Tänk på när du sänker den med mer än 1" så behöver du minst ett justerbart panhardstag och vill du lyxa till det ett set camberbultar.

Min 06:a sänkte jag med 1,5" (3,81cm) med Ford Racing M5300KA kostar 2716:- och panhard 30022 (2058:-), camberbutar 47815 (498:-) 

 

 

1686818719.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tack för all hjälp. Tyvärr är jag mkt okunnig i detta område, Härligt med hjälpen man får här och möjligheten att  lära sig mer. Är det skillnad på yay sänka en cab? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...