Kent cmc 1162 May 14, 2003 Report May 14, 2003 Hur skall hatthyllan på min -67:a ht se ut, nu är det någon sorts 70-tals pryl med nitar och galon som är svart och ser konstig ut. Kent Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 14, 2003 Report May 14, 2003 Hej Kent.Hatthyllan på HT är inte speciellt upphetsande det är en sågad massonit bit som är vänd med avigsidan upp.Det är alltså ingen bearbetad och finslipad diamant.Den kan vara målad i en färg som stämmer med inredningsfärgeller så är den matt svart. Citera
magnusljungberg May 14, 2003 Report May 14, 2003 Är det likadant på 68:an?Min är klädd med krossad grön plysch för närvarande... Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 14, 2003 Report May 14, 2003 Är det likadant på 68:an?Min är klädd med krossad grön plysch för närvarande...Ja dessvärre så förblev det även så 1968 det kanske verkarkonstigt, men ingen brydde sig om denna del.Att producera 68 Mustangen blev mycket dyr historia för Fordså det var inte tal om att ändra på hatthyllan.1968 kunde man inte spara några pengar på en massonitskiva den var redan billig.LITE HISTORIA:Vinstpengarna som Ford sammlat in på storsäljarna 65-66 satsadespå nya generationen 1967-68 Mustangen.Ford satsade alla vinstpengarna på att producera 67, som är en av dom mest påkostade Mustangerna. När man startade 68 produktionen så blev man tvungen att göra den biligare att tillverka, det är inte mycket som ett ovant öga kan se, mansparade tillexempel bokstäver på motorhuv, även de fejkadeluftintagen på bakskärmarna blev en biligare variant .Det finns många små detaljer som lämnades Orörda ochdet finns ännu fler som är Omarbetade 1968. Citera
Recommended Posts