Jump to content

Bubblor under lacken på framkant av motorhuv Mustang-08


jorander

Recommended Posts

Hej!

Jag har sett i tidigare inlägg att Mustangägare fått bubblor i framkant på motorhuven under lacken efter ett tag. Gällde då årsmodeller runt 06-08.
Nu har jag sett sådana på framkanten av huven på min bil också (2008). Har inte vågat pilla för att se om det är rost  eller om det uppstått bubblar av någon annan anledning.

Är det någon som fått något liknande åtgärdat? Tipsa i så fall om var, gärna i Skåneland.
Är inte så sugen på att byta ut hela huven till något annat om jag slipper.

M.v.h.

Jörgen.A.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade detta på min. Huven är i aluminium och det är de som oxiderar. Pratade med en lackerare och han kunde lösa det utan problem. Jag plockade av huven och blästrade bort det som hade ärgat. Blästrade både i framkant och under huven på de ställena där det börjat ärga. Sen lackade han den åt mig. Gjorde detta för  4,5 år sen och ser jättebra ut fortfarande. Jag var jättenoga med att få bort allt och de har jag igen nu då 🙂 Så åk och prata med en lackerare och om du inte kan blästra själv så får du höra med någon som löser det. 

La upp några bilder på hur det såg ut för mig 🙂

20141108_153329.jpg

20140915_175527.jpg

20141206_153734.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 2021-06-28 at 09:03, Bengan1962 said:

hej

min 2007 börjar bli likadan, får man fråga vad det kostade med blästring och lack, kan du rekommendera nån ?

mvh bengt-anders

Åk till lite olika lackerare och fråga. Mellan 5-15 tusen går det säkert på, men inte lätt att svara på 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...