Jump to content

Hedin Bil i blåsväder


NackaBosse

Recommended Posts

I senaste Plus på SVT1 hade en bilägare som köpt en ny bil (dock ej Mustang) råkat ut för rostiga bromsskivor. Ingen ville ta på sig ansvar, varken Hedin Bil eller Nissan. De är ju återförsäljare för Mustang i Sverige så det kanske kan vara av intresse att höra om även mustangköpare råkat illa ut. Jag blir alltid så trött på att höra ansvarig säga: " Vi kan inte kommentera det enskilda fallet, men generellt så bla, bla, bla." Inslaget kan ses på länken nedan 14:30 in i programmet.

https://www.svtplay.se/video/23859771/plus/plus-sasong-28-bostadsrouletten?start=auto

 

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, NackaBosse said:

I senaste Plus på SVT1 hade en bilägare som köpt en ny bil (dock ej Mustang) råkat ut för rostiga bromsskivor. Ingen ville ta på sig ansvar, varken Hedin Bil eller Nissan. De är ju återförsäljare för Mustang i Sverige så det kanske kan vara av intresse att höra om även mustangköpare råkat illa ut. Jag blir alltid så trött på att höra ansvarig säga: " Vi kan inte kommentera det enskilda fallet, men generellt så bla, bla, bla." Inslaget kan ses på länken nedan 14:30 in i programmet.

https://www.svtplay.se/video/23859771/plus/plus-sasong-28-bostadsrouletten?start=auto

 

Mycket intressant men nu var det Nissanbil det rörde sig om, som tillverkaren backade. MEN vi som mustangägare har vi ju själva problem med Mustangern som verkar gå av från bandet i Flat Rock med dåligt lackning på dörrdetaljer, för tätt slutna bakluckor som skaver av lacken mot gummilisten. kardan som inte är kalibrerad, rost i dörrsidorna på insidan som börja komma sakta endast 3år sommarkörd ej vinterkörd,  men dock tar det par år innan det syns ordentligt.. sneägda dörrar som inte ligger an med karroslinjen . listan kan göras lång och detta har jag upptäckt på 2mån av ägande av min mustang..som jag är visserligen 3:dje ägare av men detta är skam ..

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, FastMagnus said:

jag bor i Borås där Hedin började; En Hedin servad bil är värd mellan 10-100K mindre än motsvarande bil om ens bilhandlarna i Borås byter in bilen så illa är det

Det var intressant information har du mer källor som styrker de du säger... som tur är har jag Hermin Bil men om de är bättre återstår och se vid serice nästa år

Link to comment
Share on other sites

Umgås med mycket folk i bilkretsar istan alla säger samma sak ..... dom är en total katastrof träffar folk varje vecka som kommer ner till mig och är i totalt upplösnings tillstånd efter varit där, alla lovar dyrt och heligt att aldrig mer sätta sin fot där

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...