Jump to content

Äntligen hästägare


zimba CMC 1744

Recommended Posts

Hej på er alla tack för ett trevligt forum.Nu hoppas jag kunna bli mer aktiv här på forumet när jag fixat ett medlemmskap.Har lyckats hitta en 65a coupe i originalskick ej skruvad med, klädsel helt ok inga sprickor eller liknande.Motor och låda går helt perfekt.Ingen rost någonstans, men lacken har en del skador som måste fixas lite bulor och så där förmodligen en hel lackering.Hoppas kunna få lite tips i framtiden.Hur lägger man med lite bilder.

Lars Jönsson

Varberg

Link to comment
Share on other sites

Den köpte du i Skurup eller? Var också spekulant på den. Hade tom bokat tid med killen, men drog mig ur i sista stund pga resvägen.(bor i Vänersborg) Den såg ju ut att vara i mycket fint välvårdat skick, bortsett från bucklan bak. Vad skall du göra åt den? Jag fick tag i en cab-65 i Gbg och så har jag en -65HT från förrut. Hälsn Berne

Link to comment
Share on other sites

Ja...Jag tror också på att den är från Skurup...

Ringde på en 65:a Gt som han hade till salu i April /Maj förra året ,den bilen var dock såld ...

Men han hade en Mustang till och han skickade bilder till mig på denna/din Mustang

Ser ju klart fräsch ut....

Just då hade jag bara Gt:n i huvudet så den fick vara....

Link to comment
Share on other sites

Oj villket stort intresse jätteroligt.Få se vad jag skall göra, till att börja med ett annat dubbelt avgas system sedan kör jag nog denna säsongen.Bilen har en hel del skador på karossen så det måste åtgärdas och med det en ny lackering.Se det vanliga funderar på att göra något undertill, rostyskydd.En del säger att det skall vara som det är men här på västkusten får man nog tänka om.jag är ju helt ny på det här om man inte räknar en firebird fö 30 år sedan.Tar tacksamt mot lite tips.

Lars Jönsson

lars.jnsson@seaside.se

Link to comment
Share on other sites

Hur går det med din Silversmoke fastback då Daniel? Blir det "folk av den" ?

Ja...Det hoppas jag på... :D

Nu har jag ju fått jobb igen så om några veckor blir det en större beställning från landet i väst...

Sen kan jag äntligen sätta igång att montera inredningen igen...

Link to comment
Share on other sites

Har du lackat den än i sin rätta kulör? Den var väl gul, eller?

Näe har inte lackat den än...

Den får vara gul i år också...Jag får försöka få ihop pengar till nästa vinter

Inredningen blir dock ny i år...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du har rätt - det är svårt att säga, men om det inte är alltför mycket riktjobb skulle jag själv göra det för ca. 12 000 SEK (inkl. material). Åk runt till lackfirmorna och hör dig för. Lycka till med lackningen och grattis till en riktigt schysst kärra.

/Tony

Link to comment
Share on other sites

hej

ser eran konversation en liten fråga vad kan man räkna med att en lack med lite bulor ingen rost skulle kosta förstår att det är svårt att svara på men bara mellan tummen och pekfingtet

Fick precis min 70 HT lackad, både invändigt och utvändigt. Det blev riktigt bra (utom liten fläck bakom höger dörr som blev "apelsinskal"). Det kostade 18750:- men det var som sagt både in och utvändigt.

Grattis och lycka till

Hampus

Link to comment
Share on other sites

Då vågar jag knappt nämna lackeringen på min bil som gjordes för 1 månad sen det blev rent för jävligt har aldrig sett sämre. Om jag hade haft epelsinskal över hela huven så hade det varit en små sak i jämförelse mot va det är nu. :(:evil:

mike

Link to comment
Share on other sites

Problemet är att firman är nog inte så seriös. Det var en nystartd firma i Göteborg. En av dom som jobbar där bodde nere i skåne där jag bor. Han hjälpte mig att slipa ner lacken och grunda den . Det var tanken att han skulle göra hela lackeringen också men han hittade ingen plats att lackera senare så det blev inget då.

1 år senare ringde jag han av en slump och då sa han att han hade startat en lackeringsfirma i gbg. Jag tyckte det lät bra så jag körde upp till han.

Jag betalde i lite pengar i förskott (dum som jag var). Sen när jag skulle hämta bilen så var lacken för jävlig. Jag försökte få pengarna tillbaka men det gick han inte med på. Han hade inga pengar heller.

Nu måste jag lämna in bilen en gång till för lackering inte på samma ställe dock. Känns lite tråkigt med pengarna bara :cry:

mike

Link to comment
Share on other sites

Mike, tyvärr finns det även inom denna bransch en hel del nötter som borde ha satsat på något annat. Nåväl, om bilen är bra riktad och det mest handlar om att färga om den blir det inte så dyrt. Är det solid färg eller 2-skikts metallic?

Jag känner till en kille i Göteborg som lägger otroligt bra lacker. Lämnar inte ut bilen förrän han själv är nöjd och det vill säga inte lite :wink: . Hör av dig om du är intresserad.

Mvh/ Tony

Link to comment
Share on other sites

Det är 2 kompnents mettalic lack på den.

Problemet är att jag bor i skåne jag vet inte om jag orkar ta upp bilen till gbg igen efter alla dessa problem jag ska försöka hitta en lackerare här nere först.

Men tack iallfall. Jag hör kanske av mig i nödfall.

mike

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...