Jump to content

Dax för en ny bakvinge


Darkis

Recommended Posts

Så därja blev riktigt snyggt, fast vingen har lite skavanker från gjutningen men man får det man betalar för, men man tycker att lackaren kunde syna vingen och hört av sig men de tar väl en på orden och bara lackar om man inte säger nåt före, att de skall göra ett underarbete först.

IMG_1517.jpeg

IMG_1507.jpeg

IMG_1522.jpeg

IMG_1521.jpeg

Link to comment
Share on other sites

11 minuter sedan, corvette said:

trist när de inte fixar till det innan de lackar

lämnade lite delar på lack till Mussen guuu va de svor över plastbitarna men de skulle fixa till allt 😄

Var lämnar du in?

Link to comment
Share on other sites

Norell & Nilsson kan verkligen rekommenderas. De gjorde ett mycket bra jobb med min vinge. De klagade över bristfälliga monteringsanvisningar från Steeda, men både montering och lackjobb blev mycket lyckat.

 

IMG_2362.jpg

IMG_2365.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

52 minuter sedan, corvette said:

Lämnade till Norell & Nilsson

Västerås billack och plåt, känns som dom bara vill få in kvantiteter och glömmer att inspektera o göra ett bra jobb istället eller är det min uppgift att informera lackaren vsd som skall göras någon som vet , dvs säger jag en lack så lackar dom rakt av eller skall jag bezkriva vad som skall göras ex underbehandling osv ?

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, BigShadow said:

Norell & Nilsson kan verkligen rekommenderas. De gjorde ett mycket bra jobb med min vinge. De klagade över bristfälliga monteringsanvisningar från Steeda, men både montering och lackjobb blev mycket lyckat.

 

IMG_2362.jpg

IMG_2365.jpg

Steeda race wing. Så sjuuukt läcker. 🙂👍

Link to comment
Share on other sites

Tack! 🙂  Innan jag bestämde mig, så oroade jag mig för att borra i luckan och för utseendet, då det inte fanns nån annan i Sverige att kolla in på riktigt. Men sen den kom på plats kan jag inte tänka mig bilen utan den... Och en annan bra sak är att den är stadig i höga farter (och inte fladdrar, som vissa andra vingar...).

Link to comment
Share on other sites

7 timmar sedan, corvette said:

trist när de inte fixar till det innan de lackar

lämnade lite delar på lack till Mussen guuu va de svor över plastbitarna men de skulle fixa till allt 😄

Ja det syns värst under lysrör . Annars s r det lugnt

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
11 timmar sedan, BigShadow said:

Tack! 🙂  Innan jag bestämde mig, så oroade jag mig för att borra i luckan och för utseendet, då det inte fanns nån annan i Sverige att kolla in på riktigt. Men sen den kom på plats kan jag inte tänka mig bilen utan den... Och en annan bra sak är att den är stadig i höga farter (och inte fladdrar, som vissa andra vingar...).

Ja min är endast limmad, grabbarna ville helst inte borra på grund av rostbildning så de sa att det finns kraftig lim som är säkert, så jag testade i 250km och den sitter än 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 timmar sedan, BigShadow said:

Tack! 🙂  Innan jag bestämde mig, så oroade jag mig för att borra i luckan och för utseendet, då det inte fanns nån annan i Sverige att kolla in på riktigt. Men sen den kom på plats kan jag inte tänka mig bilen utan den... Och en annan bra sak är att den är stadig i höga farter (och inte fladdrar, som vissa andra vingar...).

Jo jag vet. Jag köpte en likadan och var också orolig för att borra och att den såg för stor ut. Men efter googlat runt och kollat på massa bilder så köpte jag också en, ångrar mig inte en sekund. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...