Jump to content

Frakt av delar från USA


Recommended Posts

  • 7 months later...

skulle köpa avgasystem från usa till 69 :an på cj pony parts, 375$ för frakt,moms och tullavgifter! såg reklamen i klubbtidningen att shop usa fraktar billigt, klickade in på den sidan och registrerade mej, kollade sen upp vad det kostar innan man bokar frakt, 195$ inkl avgifterna, så långt var det bra! så cj fick skicka mitt paket till min usa adress på shop usa, väntade någon dag tills de fått paketet, skulle sen registrera frakten till sverige, priset var otroliga 642$, ringde upp dem ! de sa att så kostar det, svarade vad cj tar för frakten,375$ som svar från shop usa ,det tror jag inte på! de fick skicka till baka paketet till cj ponyparts, samma stat som shop usa, kostade 75$, så detta fraktbolag är inget jag rekomenderar,

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, kurt said:

skulle köpa avgasystem från usa till 69 :an på cj pony parts, 375$ för frakt,moms och tullavgifter! såg reklamen i klubbtidningen att shop usa fraktar billigt, klickade in på den sidan och registrerade mej, kollade sen upp vad det kostar innan man bokar frakt, 195$ inkl avgifterna, så långt var det bra! så cj fick skicka mitt paket till min usa adress på shop usa, väntade någon dag tills de fått paketet, skulle sen registrera frakten till sverige, priset var otroliga 642$, ringde upp dem ! de sa att så kostar det, svarade vad cj tar för frakten,375$ som svar från shop usa ,det tror jag inte på! de fick skicka till baka paketet till cj ponyparts, samma stat som shop usa, kostade 75$, så detta fraktbolag är inget jag rekomenderar,

Jag har fraktat massor med ShopUSA och fraktpriset "har" varit marknadsmässigt ända till Februari i år
Då slog Corona till och över en natt så  nästan dubblades fraktpriset där
Jag drabbades av det när jag hade en växellåda liggandes hos ShopUSA men det var smidigt att snabbt välja båtfrakt istället och fick en pall med 5st stora paket för $300

Vissa delar var omöjliga få hem utan skicka med ShopUSA eftersom en del varor är "regionspärrade" men med ShopuUSA är slutadress i USA så gick det bra

Summit Racing vet jag inte drabbades...... dom kanske har stenhårda avtal med fraktbolagen då dom är så stora kunder
CJ kanske också är en sådan men känns konstigt då dom normalt sätt har uselt rykte på just höga fraktavgifter
Hos CJ Pony Parts vad kostade delarna du skulle ha?

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

delarna kostade 342$,  avgasystemet  och grenrörs bultar och packningar som ska bytas i samband med systembytet1 så frakten kostade nästan dubbelt mot varorna!

Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, kurt said:

delarna kostade 342$,  avgasystemet  och grenrörs bultar och packningar som ska bytas i samband med systembytet1 så frakten kostade nästan dubbelt mot varorna!

Okej var det så liten beställning!  
Låter helt knasigt $642!

Jag brukar hamna på ca 17-18 kr/$ hemma till dörren

Så $342 skulle blivit ca 6200kr totalt

Men som jag skrev i inlägget innan så är det Corona tider så inga frakter är som tidigare

På skoj gick jag in på mitt Summit konto och kollade där vad $350 delar kostar i frakt...Där är det $200
Vill man att det ska ordna med Svensk moms och tull och frakt är det $366

Men avgassystem som du skrev kan vara riktigt dyrt att frakta då det är skrymmande!!

Nu i sommras köpe jag komplett Magna Flow avgassystem Mustang 1970 på Hansen Racing och det kostande 9500kr hem till dörren
Samma system på Summit Racing skulle kostat 17000kr
Så skrymmande lönar sig köpa hemma

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

fanns tre alternativ, bokade flyg men inte express leverans! har en 27 åring som är intresserad av min 69 ht, se om man köper en 05 och nyare istället! har svårt med utrymme att fixa med mustangen,  1 bils garage!

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, kurt said:

fanns tre alternativ, bokade flyg men inte express leverans! har en 27 åring som är intresserad av min 69 ht, se om man köper en 05 och nyare istället! har svårt med utrymme att fixa med mustangen,  1 bils garage!

Då får bruksbil stå ute och ha mustangen i garaget. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sitter och trummar på köpknappen hos CJ-Ponyparts nu till Black Friday.
Men jag blir inte klok på deras höga fraktpriser.
Är tax och moms inkluderat i det fraktpris som man kan kalkylera fram på deras sida?
Hur har det funkat för er som handlat av dem?
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...