Jump to content

3 frågor som hoppas bli besvarade.


Adam Groth

Recommended Posts

Hej, har ett par frågor då min kunskap är aningen begränsad i ämnet. 

1: Endast när jag gasar uppstår ibland ett väsande ljud, pitchat som något går i högvarv.
Oftast vid låga farter och med lättare fot på gasen. Vid ökad gas brukar ljudet försvinna , men bara för en stund.

2: Fins det en Universell lösning på vad jag tror vanligt problem. Motorhuv i plast som skakar pga luft strömmar i högre hastigheter?

3: Är det vanligt med folk som tar saker på Mustanger?  Eller generellt bara avundsjuka som orsakar sådant beteende?

Men viktigaste är väll motorn som låter som den gör?
Det är en V6 från 2007, har kollat alla vätskor  och lämnat in den på service. Ljudet kvarstår och undrar om det är något som ska bytas.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1. så här taget rakt ur luften skulle det kunna vara något löphjul till "fläktremmen" (du kan ta av remmen och köra utan någon minut för att höra om det försvinner)

skulle också kunna vara momentomvandlaren du hör förutsatt att det är en automat du har

2. det går väl att justera både huvlås och stödkuddar till huven

3. Jag har kört året runt med min i snart 4 år och inte varit ute för att något försvunnit, så särskilt vanligt kan det inte vara 

mvh Mats

https://bossbilbat.se

Link to comment
Share on other sites

2. Huven fladdrar lite på dessa bilarna. Min är i aluminium och den gör likadant när man kör 100km/h eller mer. Kan tänka mig att de som har plasthuv är det likadant för. Som datmbn kan det hjälpa att justera låsen och stoppen lite. 

3. Vet inte om det är jättevanligt, har alltid min i garage. Men ibland har den stått ute över nätterna. Då har det hänt att nån har tömt framhjulet på luft, troligtvis pga avundsjuka eller för att de helt enkelt bara vill jäklas. Bor i en småstad, så vet inte hur det är på andra ställen 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej och sorry för låg respons. Nu en skilsmässa, dödligt virus och ofattbart tappat kontrollen över bilen i 200. Är jag kvar? Har försökt lösa problemen med huven. Testat tätningslister osv. Kul att se hur gummit fladdrar helt plötsligt i springan mellan huv och bil. Sen får jag inte bilen gå igenom besiktningen pga airbaglampan, shit. Det verkar inte vara mitt tur med den här bilen. 
så lyckas jag få igenom besiktningen, åker den direkt in på folieringen och rätta till kjolpaketet. 
huvlås blir nästa steg att fästa huven så den sitter. Om inte funderar jag på att sätta nån form av plåt som kanske håller ner den bättre. Motorn ska jag också ta och testa det med remmen. Är lite oljud här och där i bilen. Ibland susar det ur högtalarna, ibland är det nått precis till vänster om ratten. Elektriskt knaster, som försvinner om jag sätter på belysningen. Hahaha

Link to comment
Share on other sites

Airbagen på passagerarsidan hänger ihop med en givare i stolen som känner av ifall någon sitter i stolen. Samt ifall bältet är kopplat utan att personen detekteras. Är vikten för låg tror bilen att ett litet barn sitter i sätet och stänger airbagen. Kolla under stolen så kablar sitter där de ska.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...