Jump to content

Bilförsäkring TryggHansa


Darkis

Recommended Posts

(redigerad)

Fick en ny offert för nytt år hos TryggHansa men blev väldigt snopen på  nya premien som har chockhöjs från 14995kr till hela 21244kr per år ringde direkt och frågade vad var anledningen.

Det kunde inte representanten säga utan sa att det kan ha varit mycket stölder just mustang i min stad, jo tjena tänkte jag , men jag sa till honom att jag kommer att säga upp den inom kort 

och påpekade att IF tog 13019 per år o samma mil och stora bilförsäkringen...då sa han att en 1000kr kunde han sänka ..hehe det räcker inte sa jag och höll han med också 😄

så jag uppmanar er som har trygghansa eller för all del andra bolag kolla upp! 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

För mig är det tvärtom,

På TryggHansa får jag betala drygt 13000:-/år för en helförsäkring och IF ville ha nästan det dubbla!

Så man bör kolla runt ordentligt då inget försäkringsbolag är konsekvent och det skiljer sig väldigt mycket beroende vem som frågar.

Dom är väldigt duktiga på att höja premier på tveksamma grunder allihopa...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
(redigerad)

Nu blev det Ford försäkring som var huxflux billigast om man räknar in drulletillägg personskador o  medicinskvård, o helförsäkring gick det på 1225kr per mån och 4500kr självrisk samt 1500mil per år

billigare än TryggHansa innan chockhöjningen 1600kr mån  efter chockhöjningen ca 1855kr per mån

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
1 hour ago, kanske mustang said:

Tips kolla vad Länsförsäkringar vill ha, jag har dem och är nöjd 

 

1 hour ago, kanske mustang said:

Tips kolla vad Länsförsäkringar vill ha, jag har dem och är nöjd 

Där blev det nästan en 100kr dyrare per månad, och då utan drulletillägg personskador o  medicinskvård som inte de har att erbjuda

dessutom får jag ett presentkort på 500kr som jag kan nyttja vid service eller köp.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

54 minuter sedan, Darkis said:

 

Där blev det nästan en 100kr dyrare per månad, och då utan drulletillägg personskador o  medicinskvård som inte de har att erbjuda

dessutom får jag ett presentkort på 500kr som jag kan nyttja vid service eller köp.

jaha  där ser man vilka stora skillnader det är 🙂   Men det är bra att kolla runt och  jämföra  olika försäkringar pris och vad de innehåller. 

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, kanske mustang said:

jaha  där ser man vilka stora skillnader det är 🙂   Men det är bra att kolla runt och  jämföra  olika försäkringar pris och vad de innehåller. 

japp ännu billigare blev det när jag drog ner till 1000mil 1156kr per mån, sen fick jag veta att jag kan höja o sänka milen under åren går ifall jag känner att jag inte kör så mycket och alla tilläggsförsäkringar är också formbara, skillnad till trygghansam har man gjort ett val så är det låst över hela perioden..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...