Jump to content

Ny bil


Mattias cmc 1746

Recommended Posts

Dom gör avgasprov på plats...

Dock behöver du väga bilen om dom ej gör det.

Bullerintyg är också ett måste.

Jaha okej.. och avgasprov brukar la gå igenom rätt så lätt va?

Jaså vägas, så då måste man ha ett intyg på det oxå om dom inte gör det här i skövde då... åh va trött jag blir på alla jävla regler här i sverige :evil:

Föresten hur löste ni det med positionslyserna då? bara satte på några tillfäligt? Får dom sitta på vilken höjd som helst?

Tacksam för alla svar jag kan få :P

Link to comment
Share on other sites

Snygg bil Matte! Dåligt avis man blir nu :)

EDIT: Matte, det måste finnas någon våg i Skövde. Jag är nästan säker på att dom har en inne på volvoområdet, men frågan är om man får använda den som privatperson.

Link to comment
Share on other sites

Dom gör avgasprov på plats...

Dock behöver du väga bilen om dom ej gör det.

Bullerintyg är också ett måste.

Jaha okej.. och avgasprov brukar la gå igenom rätt så lätt va?

Jaså vägas, så då måste man ha ett intyg på det oxå om dom inte gör det här i skövde då... åh va trött jag blir på alla jävla regler här i sverige :evil:

Föresten hur löste ni det med positionslyserna då? bara satte på några tillfäligt? Får dom sitta på vilken höjd som helst?

Tacksam för alla svar jag kan få :P

Kolla SBP´s hemsidan, där kanske det står om dom i Skövde väger bilen, vet att dom gör det i Bista/Örebro...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

om ni har svårt att hitta en våg, så kan man uppsöka närmaste sopstation, där finns det garanterat en våg för fordon, undrar bara om en utskrift från dom är lika giltig som en från bilprovningen..kanske inte kalibreras lika ofta osv...

ha det gött!

Link to comment
Share on other sites

om ni har svårt att hitta en våg, så kan man uppsöka närmaste sopstation, där finns det garanterat en våg för fordon, undrar bara om en utskrift från dom är lika giltig som en från bilprovningen..kanske inte kalibreras lika ofta osv...

ha det gött!

Jo jag tror faktiskt dom har det här i Skövde oxå, (Hoppas iafall)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Då va bilen hemma!

Rätt så fin faktiskt, förutom att det är en hel del repor på huven, så den får der nog bli att lacka om när man får pengar över.

Slår lite ifrån bakaxeln oxå när man kör i hålor å så, kan kanske vara nått stag eller nån busning? Men i helhet är jag nöjd med bilen :D

Link to comment
Share on other sites

Grattis, bra årsmodell ;-) Ser ju snyggt ut på korten. Har lite små märken på min också, inte på huven men väl på stötfångarna fram och bak. Du har ju en solidlack på din så det borde inte vara några problem att få det snyggt. Har kört nedcabbat i tre dagar nu ;-)

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket!

Ja jag tror nog tyvärr att dom är lite för djupa för att dom ska gå att rubba bort, men ska prova. Polich är väl bäst till metallic eller går det lika bra med rubbing?

Har också kört ner cabbat i några dagar nu, har blivit rejält förkyld på köpet oxå 8) men det är smällar man får ta när man har cab :D

Luktar rätt så mycket avgaser inne i bilen efter containern, nån som har någon idé om vad man kan ta/göra för att få bort lukten :?:

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte är helt galet på de så använder man ozonbehandling för att få bort röklukt, borde väl fungera även med avgaser. Kolla med någon saneringsfirma, eller möjligen någon rekonditioneringsfirma typ Mr Cap eller Ditec.

Stod den med motorn på under överfarten? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte är helt galet på de så använder man ozonbehandling för att få bort röklukt, borde väl fungera även med avgaser. Kolla med någon saneringsfirma, eller möjligen någon rekonditioneringsfirma typ Mr Cap eller Ditec.

Stod den med motorn på under överfarten? :lol:

hehe ja man kan nästan tro det, har inte en aning varför det luktar så mycket, hela containern luktade när vi öppnade den.

Men tack för tipset iallafall.

Link to comment
Share on other sites

Grattis Matte till en grymt läcker bil, hade äran att se den i förra veckan när du stod i korset Maxi - Coop. Åkte bakom en stund i kompisens Prelude, det lät gött om Mussen din!

Grattis!

Link to comment
Share on other sites

Grattis Matte till en grymt läcker bil, hade äran att se den i förra veckan när du stod i korset Maxi - Coop. Åkte bakom en stund i kompisens Prelude, det lät gött om Mussen din!

Grattis!

Tackar! Det va roligt att höra.

Har du kvar din eller? Har inte sett den på länge...

Link to comment
Share on other sites

Grattis Matte till en grymt läcker bil, hade äran att se den i förra veckan när du stod i korset Maxi - Coop. Åkte bakom en stund i kompisens Prelude, det lät gött om Mussen din!

Grattis!

Tackar! Det va roligt att höra.

Har du kvar din eller? Har inte sett den på länge...

Visst har jag kvar den! Alla gånger! Tid för verkstaden på tisdag, byta lite hjul å så en framvagnsinställning, sen är jag fitt for fight igen! Ses på vägarna!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...