Jump to content

Vad tros om denna Mustang


micke1967

Recommended Posts

Hejsan

jag kollar lite efter en Mustang 2010-2014 och helst med 5.0 otor egentligen..Och den ska ha manuell låda.

Jag såg denna på blocket som verkar vara välutrustad och ser ok ut..

Men den har ju gått strax över 15000 mil..och det känns som det är väl mkt..

Vad tror ni om denna och rent allmänt hur ska man tänka med bilar som gått såpass långt?

Är mest orolig för motor och låda men även bussningar klädsel med mera slits ju..

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ford_mustang_gt_5_0_v8_421hk_panoramatak/93934752

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, micke1967 said:

Hejsan

jag kollar lite efter en Mustang 2010-2014 och helst med 5.0 otor egentligen..Och den ska ha manuell låda.

Jag såg denna på blocket som verkar vara välutrustad och ser ok ut..

Men den har ju gått strax över 15000 mil..och det känns som det är väl mkt..

Vad tror ni om denna och rent allmänt hur ska man tänka med bilar som gått såpass långt?

Är mest orolig för motor och låda men även bussningar klädsel med mera slits ju..

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ford_mustang_gt_5_0_v8_421hk_panoramatak/93934752

https://en.bidfax.info/ford/mustang/4284297-ford-mustang-gt-2012-blue-50l-vin-1zvbp8cf0c5258526.html

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
13 minutes ago, GoranS said:

Ouch...hur hittade du den infon?? Supermånga tack..Den går ju bort då..

Hur har denna bil kunnat undgå att få en salvage titel?? Kollar ju ofta efter det på "carinfo.se" siten och brukar ju stå..men inte på denna..

Dock hur ska man tänka kring bilar som gått långt? Jag tänker att ju mindre mil destå bättre och då hellre betala mer..Då allt sannolikt har mindre slitage även med fin körning och gjorda servicar..

En annan fundering är varför så många tagit hit krockskadade bilar då det verkar finnas så många fina exemplar i USA man kunnat köpt i stället och ändå fått en ok vinst..

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, GoranS said:

bara söka på chassinr på google 🙂

Super..fast var hittade du chassie numret?? hittar det inte i annonsen och inte på carinfo heller..

Bra koll att göra...många tack

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, micke1967 said:

Ouch...hur hittade du den infon?? Supermånga tack..Den går ju bort då..

Hur har denna bil kunnat undgå att få en salvage titel?? Kollar ju ofta efter det på "carinfo.se" siten och brukar ju stå..men inte på denna..

Dock hur ska man tänka kring bilar som gått långt? Jag tänker att ju mindre mil destå bättre och då hellre betala mer..Då allt sannolikt har mindre slitage även med fin körning och gjorda servicar..

En annan fundering är varför så många tagit hit krockskadade bilar då det verkar finnas så många fina exemplar i USA man kunnat köpt i stället och ändå fått en ok vinst..

Visst kan man önska sig en helt oskadad bil med låga mil men då får du sannolikt lägga till en hundring. Jag ser inte riktigt problemet med denna och skadorna, det är enkla plåtskador och lite plast som sprätt iväg kanske nån bärarm. Typ parkeringsskada nästan eller lågfart iallafall. Frontskummet helt intakt, alla rutor hela. Inga krockkuddar har löst ut. Huven oskadad. Möjligen har övre balken som håller skärmen fått en mindre känga som riktats.  Kan hända när du kör hem den 🙂  Självklart ska man kolla upp den så den är rak och det görs i samband med en fyrhjulsinställning så får du veta exakt hur bra den är.  Mycke Musse för dom pengarna.

Hade en Ford Escort sista årsmodellerna som jag backade in i en betongstolpe med.  Såg nästan ut sådär som Mussen. Lite brådis, stressad, glömde stolpen som var skymd innifrån på högersidan jäms med bakhjulet, garaget var nästan tomt för jag hade jobbat över. La om backade lite häftigt, det var ju tomt Hehe ...PANG stolpen träffade framskärmen bakom framhjulet som var fullt omlagt vänster. Rutan sprack, framskärmen rejält intryckt och bilen blev ramsned.

 

 🙂

 

 

 

  

Skillnaden här är att du får reda på det, hade skadan skett i Sverige kunde betydligt värre saker hänt och du har ingen aning om det. Den har däremot gått långt, men den är ju billigaste 5l på blocket.

Säkert inga problem, går gissningsvis både 20 och 30K mil beroende på hur man kör och servar. 

Allt beror på vad man man ska ha den till och hur mycket man vill betala.

🙂

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Mustangmike said:

Visst kan man önska sig en helt oskadad bil med låga mil men då får du sannolikt lägga till en hundring. Jag ser inte riktigt problemet med denna och skadorna, det är enkla plåtskador och lite plast som sprätt iväg kanske nån bärarm. Typ parkeringsskada nästan eller lågfart iallafall. Frontskummet helt intakt, alla rutor hela. Inga krockkuddar har löst ut. Huven oskadad. Möjligen har övre balken som håller skärmen fått en mindre känga som riktats.  Kan hända när du kör hem den 🙂  Självklart ska man kolla upp den så den är rak och det görs i samband med en fyrhjulsinställning så får du veta exakt hur bra den är.  Mycke Musse för dom pengarna.

Hade en Ford Escort sista årsmodellerna som jag backade in i en betongstolpe med.  Såg nästan ut sådär som Mussen. Lite brådis, stressad, glömde stolpen som var skymd innifrån på högersidan jäms med bakhjulet, garaget var nästan tomt för jag hade jobbat över. La om backade lite häftigt, det var ju tomt Hehe ...PANG stolpen träffade framskärmen bakom framhjulet som var fullt omlagt vänster. Rutan sprack, framskärmen rejält intryckt och bilen blev ramsned.

 

 🙂

 

 

 

  

Skillnaden här är att du får reda på det, hade skadan skett i Sverige kunde betydligt värre saker hänt och du har ingen aning om det. Den har däremot gått långt, men den är ju billigaste 5l på blocket.

Säkert inga problem, går gissningsvis både 20 och 30K mil beroende på hur man kör och servar. 

Allt beror på vad man man ska ha den till och hur mycket man vill betala.

🙂

 

 

 

Hejsan Tackar för feedback. Och jo det är ju möjligt att skadan inte är så svår. Lite svårt för mig att avgöra från bara bilder. Men kan mkt väl vara som du säger..Dock med det sagt så för egen del vill jag nog helst ha en bil som inte krockats så jag slipper bekymmer. Och då även betala mera för det. Jag är inte supersugen att meka jättemkt själv utan mer ha en pålitlig bil att köra under sommaren nu och då..
Sen såklart man kan ju själv köra på något på vägen hem från bilhandlare eller säljare, det vet man ju inte..

Det är väl just om ramen blir sned eller man får konstiga elfel eller liknande som är xtra jobbiga...

Sen är det ju så att om man sedan ska sälja bilen någon ggn så ligger det ju i fatet att den varit krockad och det ger ju i alla fall inga plus poäng. Och gör ju bilen mera svårsåld än om den vart oskadad i samma skick. (rätt eller fel men..)

Det som avgör på denna bilen för mig är nog trots allt dess 15000 mil...för det sätter ju ändå sina spår även om man håller efter bilen..

Men  bra att veta att en Musse rätt skött bör klarat uppåt 20 30k mil ändå..
Som du säger beror ju på vad man vill betala och jag betalar nog hellre mer för en riktigt bra bil..men inte supermånga manuella Mustanger på blocket ändå...Tror de flesta håller i sina bilar, vilket man ju kan förstå...
Men hoppas finna en bra 2021..

Tack för svaret..ha det så bra mvh micke

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, micke1967 said:

Hejsan Tackar för feedback. Och jo det är ju möjligt att skadan inte är så svår. Lite svårt för mig att avgöra från bara bilder. Men kan mkt väl vara som du säger..Dock med det sagt så för egen del vill jag nog helst ha en bil som inte krockats så jag slipper bekymmer. Och då även betala mera för det. Jag är inte supersugen att meka jättemkt själv utan mer ha en pålitlig bil att köra under sommaren nu och då..
Sen såklart man kan ju själv köra på något på vägen hem från bilhandlare eller säljare, det vet man ju inte..

Det är väl just om ramen blir sned eller man får konstiga elfel eller liknande som är xtra jobbiga...

Sen är det ju så att om man sedan ska sälja bilen någon ggn så ligger det ju i fatet att den varit krockad och det ger ju i alla fall inga plus poäng. Och gör ju bilen mera svårsåld än om den vart oskadad i samma skick. (rätt eller fel men..)

Det som avgör på denna bilen för mig är nog trots allt dess 15000 mil...för det sätter ju ändå sina spår även om man håller efter bilen..

Men  bra att veta att en Musse rätt skött bör klarat uppåt 20 30k mil ändå..
Som du säger beror ju på vad man vill betala och jag betalar nog hellre mer för en riktigt bra bil..men inte supermånga manuella Mustanger på blocket ändå...Tror de flesta håller i sina bilar, vilket man ju kan förstå...
Men hoppas finna en bra 2021..

Tack för svaret..ha det så bra mvh micke

Det är klart att ingen vill ha en bil som varit krockad men som jag nämnde hade det hänt i Sverige hade du inte fått veta att det skett. Väldigt många bilägare åker runt i mer eller mindre smällda bilar utan att veta om det. Alla plåtverkstäder runt om i landet har kötider på plåtskador och så har det varit så länga jag kan minnas men det får aldrig kännedom om när du är spekulant. 

Miltalet är såklart avskräckande på en Musse eftersom de flesta är sommar och hobbybilar och inte hunnit gå så långt och vi gamlingar tycker fortfarande 10.000 är mycket för när vi växte upp var en bil sopslut vid 10K. Yngre folk har en annan horisont eftersom de flesta bilarna som sålts efter 2000 går både 20 och 30k och vissa långt mycket mer. 

Jag har en vän som tyvärr kommer lägga ut sin Boss 302 till försäljning, den är knappt inkörd, extremt fin och välvårdad, rätt färg, snygga fronten, självklart har den Spanska lådan (Manuel) som det ska vara på en sån. Den har alla "rätt" och körs aldrig före gatorna sopats och ställs av innan löven fallit. Finare modern Mustang finns nästan inte. Kanske kan vara något?

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Dock så såldes inte Mustang med Track Pack och automatlåda. Den där bilen har Brembo Package och någon har bytt till Recaro-stolar. Fick just den här bilden på den och Track Pack-bilarna har 5W-50-olja. Så det är ytterligare ett bevis. Fick just detta från handlaren så ni inte går på en nit.

6365465911.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

39 minuter sedan, Balleknack said:

Dock så såldes inte Mustang med Track Pack och automatlåda. Den där bilen har Brembo Package och någon har bytt till Recaro-stolar. Fick just den här bilden på den och Track Pack-bilarna har 5W-50-olja. Så det är ytterligare ett bevis. Fick just detta från handlaren så ni inte går på en nit.

6365465911.jpg

Öh nä ... du blandar nog ihop Boss med vanliga 5.0 med TrackPack

image.thumb.png.c2f5f1bfcebceedc23aa1c02395c53fb.png

 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Det jag har läst mig till är att man inte kunde köpa Track Pack med automatlåda. 

Länk --> Från Late Model Restorations <-- Länk

Samma gäller med manualen angående oljan. Är bilen utrustad med Track Package så ska man använda 5W-50-olja. Detta är saxat ur manualen för Mustang 2014

Så visst. Brembo Package och Recaro-stolar men fortfarande inte Track Package 🙂

Track Pack.png

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

52 minuter sedan, Balleknack said:

Det jag har läst mig till är att man inte kunde köpa Track Pack med automatlåda. 

Länk --> Från Late Model Restorations <-- Länk

Samma gäller med manualen angående oljan. Är bilen utrustad med Track Package så ska man använda 5W-50-olja. Detta är saxat ur manualen för Mustang 2014

Så visst. Brembo Package och Recaro-stolar men fortfarande inte Track Package 🙂

Track Pack.png

Jag viker ner mig och erkänner att jag har fel och du rätt 🤓👍

image.thumb.png.455fa15f64f4eaaac67366bcc20b2478.png

 

Link to comment
Share on other sites

Frågan är ju om man är speciellt frisk (jag alltså) när man sitter och nerdar ner sig i bilar man inte ens tänkt köpa 🙂. Dök upp en "Boss" runt jul som jag påtalade för säljaren att det inte var någon Boss. Han ändrade annonsen illa kvickt.

Du ska aldrig vika ner dig Peter. Din kunskap och hjälpsamhet är ENORMT uppskattad. ❤️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Mustangmike said:

Det är klart att ingen vill ha en bil som varit krockad men som jag nämnde hade det hänt i Sverige hade du inte fått veta att det skett. Väldigt många bilägare åker runt i mer eller mindre smällda bilar utan att veta om det. Alla plåtverkstäder runt om i landet har kötider på plåtskador och så har det varit så länga jag kan minnas men det får aldrig kännedom om när du är spekulant. 

Miltalet är såklart avskräckande på en Musse eftersom de flesta är sommar och hobbybilar och inte hunnit gå så långt och vi gamlingar tycker fortfarande 10.000 är mycket för när vi växte upp var en bil sopslut vid 10K. Yngre folk har en annan horisont eftersom de flesta bilarna som sålts efter 2000 går både 20 och 30k och vissa långt mycket mer. 

Jag har en vän som tyvärr kommer lägga ut sin Boss 302 till försäljning, den är knappt inkörd, extremt fin och välvårdad, rätt färg, snygga fronten, självklart har den Spanska lådan (Manuel) som det ska vara på en sån. Den har alla "rätt" och körs aldrig före gatorna sopats och ställs av innan löven fallit. Finare modern Mustang finns nästan inte. Kanske kan vara något?

 

Tackar för all feedback..kan bara hålla med..En Boss vore ju något men jag förstår då du nämner skicket att den är nått alldeles extra i skick och då också bör ha ett högt pris..Men jag håller ögonen öppna.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Mustangmike said:

Det är klart att ingen vill ha en bil som varit krockad men som jag nämnde hade det hänt i Sverige hade du inte fått veta att det skett. Väldigt många bilägare åker runt i mer eller mindre smällda bilar utan att veta om det. Alla plåtverkstäder runt om i landet har kötider på plåtskador och så har det varit så länga jag kan minnas men det får aldrig kännedom om när du är spekulant. 

Miltalet är såklart avskräckande på en Musse eftersom de flesta är sommar och hobbybilar och inte hunnit gå så långt och vi gamlingar tycker fortfarande 10.000 är mycket för när vi växte upp var en bil sopslut vid 10K. Yngre folk har en annan horisont eftersom de flesta bilarna som sålts efter 2000 går både 20 och 30k och vissa långt mycket mer. 

Jag har en vän som tyvärr kommer lägga ut sin Boss 302 till försäljning, den är knappt inkörd, extremt fin och välvårdad, rätt färg, snygga fronten, självklart har den Spanska lådan (Manuel) som det ska vara på en sån. Den har alla "rätt" och körs aldrig före gatorna sopats och ställs av innan löven fallit. Finare modern Mustang finns nästan inte. Kanske kan vara något?

 

Jag ser gärna bild på den alldeles oavsett om den kan vara något för mig eller inte...En fin Boss Mustang ser man ju inte varje dag...

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
13 timmar sedan, micke1967 said:

Jag ser gärna bild på den alldeles oavsett om den kan vara något för mig eller inte...En fin Boss Mustang ser man ju inte varje dag...

Den läggs ut senare i vår, den är Oranga 

snygga färgen och slimmade snygga fronten, inte fiskkäften som på den svarta.

 

Såg nu att den Svarta har rätta fronten (i mitt tycke) dessutom en Laguna Seca, synd att den har fel färg 🙂  Verkar riktigt fin den också.

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...