Jump to content

Shelby är den dyrare att äga än Mustang?


micke1967

Recommended Posts

Hej

Kollar ju lite efter Mustang mellan 2005-2019 och pendlar fram och tillbaks.

Jag gillar ju 60 talets bilar och 2005-2009 är ju de som (i mina ögon) ser mest ut som 60tals bilarna. Med det sagt så ökar ju nivå på inredning motor mm med nyare årgångar.

Dock så har jag det sista även funderat på om en 2005-2009 Shelby skulle kunna vara något då jag verkligen gillar deras utseende och kostnadsmässigt börjar de ju komma ner lite..

Men jag undrar då hur det är att äga en Shelby? Bra? dåliga saker?

Den har ju kompressor så är det risk med dyra saker på motor och kompressor?

Är det dyrare delar osv?

mvh micke

Link to comment
Share on other sites

Mer lådan som tar stryk p.g.a. handhavande fel
Motor har det nog bara varit 2 ras som vi haft

Sedan skall man tänka på att alla Mustanger 05-09 börjar få brist på originaldelar nu från Ford.

 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, corvette said:

Mer lådan som tar stryk p.g.a. handhavande fel
Motor har det nog bara varit 2 ras som vi haft

Sedan skall man tänka på att alla Mustanger 05-09 börjar få brist på originaldelar nu från Ford.

 

Tackar för feedback..

Menar du verkligen att vanliga Mustang 2005-2009 börjar få problem med reservdelar??

Jag har alltid sett Mustang just som bilen där du i princip kan köpa den del för del....

Så 2010-2014 ligger bättre till med reservdelar då?

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, micke1967 said:

Tackar för feedback..

Menar du verkligen att vanliga Mustang 2005-2009 börjar få problem med reservdelar??

Jag har alltid sett Mustang just som bilen där du i princip kan köpa den del för del....

Så 2010-2014 ligger bättre till med reservdelar då?

skulle man råka krocka samt behöva vissa elektiska komponenter så kan det bli svårt att få tag på dessa nya för 05-09
så 11 - 14 är bättre val då, 2010 kan du glömma om det inte är en GT500 vi pratar om 😁

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, corvette said:

skulle man råka krocka samt behöva vissa elektiska komponenter så kan det bli svårt att få tag på dessa nya för 05-09
så 11 - 14 är bättre val då, 2010 kan du glömma om det inte är en GT500 vi pratar om 😁

 

 

 

Oj är det verkligen såpass?

Då låter det ju som det finns mer delar att tillgå för 1964-1970 Mustang, för där finns väl nästan allt. Men det klart för de årsmodellerna har väl eftermarknaden haft år på sig att ta fram saker på ett annat vis.

Bra att tänka på förstås. Jag tycker ju annars 2005-2009 är de som mest liknar de gamla 60 tals bilarna. Men klart även de senaste har ju drag i från 60 tals bilarna.

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, micke1967 said:

Oj är det verkligen såpass?

Då låter det ju som det finns mer delar att tillgå för 1964-1970 Mustang, för där finns väl nästan allt. Men det klart för de årsmodellerna har väl eftermarknaden haft år på sig att ta fram saker på ett annat vis.

Bra att tänka på förstås. Jag tycker ju annars 2005-2009 är de som mest liknar de gamla 60 tals bilarna. Men klart även de senaste har ju drag i från 60 tals bilarna.

Gillar också 05-09, mycket lyckad design från Ford

Ja till de gamla bilarna finns ju allt men där fanns inte heller så mycket elektronik som det är i dagens bilar som kunde spöka

Kommer säkert komma eftermarknadsdelar när efterfrågan på dessa delar ökar

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2021-03-18 at 14:28, corvette said:

Mer lådan som tar stryk p.g.a. handhavande fel
Motor har det nog bara varit 2 ras som vi haft

Sedan skall man tänka på att alla Mustanger 05-09 börjar få brist på originaldelar nu från Ford.

 

Kan det verkligen stämma? Jag är inte övertygad eftersom modellen är fortfarande populär bland ägare/köpare och den importeras än i dag till Sverige. 

Link to comment
Share on other sites

On 2021-03-27 at 06:09, Robban1 said:

Kan det verkligen stämma? Jag är inte övertygad eftersom modellen är fortfarande populär bland ägare/köpare och den importeras än i dag till Sverige. 

Hjälper ju inte att den är populär när Ford har slut på diverse originaldelar 😔

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, corvette said:

Hjälper ju inte att den är populär när Ford har slut på diverse originaldelar 😔

Det är ju tråkigt, man vad är det för delar som är slut och är det sådant man inte kan gå runt?  

Finns behovet brukar det dyka upp eftermarknadsdelar allt Ford tar upp det och gör en batch.

 

Link to comment
Share on other sites

On 2021-03-29 at 10:14, corvette said:

Hjälper ju inte att den är populär när Ford har slut på diverse originaldelar 😔

Vilka original delar pratar vi om? Bromsbelägg, tändstift, glödlampor eller vad? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, corvette said:

tror inte någon biltillverkare meddelar sina ägare när delar håller på att ta slut 🤔

Jag menar att kommer ni att informera bilägare? Inte kul när nån behöver original del och då finns det inte kvar. För ägare till Saab, finns det tillgång till original delar så länge bilarna rullar fortfarande på vägarna.

Link to comment
Share on other sites

14 minuter sedan, Robban1 said:

Jag menar att kommer ni att informera bilägare? Inte kul när nån behöver original del och då finns det inte kvar. För ägare till Saab, finns det tillgång till original delar så länge bilarna rullar fortfarande på vägarna.

Vi informerar från fall till fall

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...