Jump to content

Parkeringsljusens placering


Emad

Recommended Posts

Hej!

Jag är ny medlem och hoppas att någon kan hjälpa mig.

Har precis försökt besiktiga min mustang 2007 för första gången (köpte den i höstas). Tyvärr så kunde jag inte själv vara med vid besiktningen men min vän fick informationen att "parkeringsljusen fram måste sticka ut". 

Vad kan han ha menat? Jag har försökt hitta information om regler för hur mycket de måste "sticka ut" men hittar inget. Är det någon här som kan förstå vad det innebär?

Blir jätteglad för svar

/Emad

Link to comment
Share on other sites

Hej Wallentin!

Ursäkta att det tog tid innan jag svarade men jag var inte hemma och ville först ta några bilder så att du/ ni tydligare kan se parkeringsljusens placering. Som du ser är en bild tagen framifrån och en lite från sidan där lampan är tänd. Ursäkta den fula blinkern 😁, den är "tillfälligt" omkopplad till en utanpåliggande blinkers men den blev godkänd på besiktningen.

Parkeringsljusen är ganska "djupliggande", tror du Wallentin att de syns för lite på sidan? Har du eller någon annan något tips på vad jag kan göra? Gärna någon billig eventuellt tillfällig lösning så den klarar besiktningen.

Väntar med spänning på tips

IMG_076311.jpg

IMG_076111.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har den varit besiktigad innan? Eller är det registreringsbesiktning nu? Annars borde det vara godkänt då jag själv och många andra har det så. Även med blinkersen i lyktan också. Men kanske är petigare vid regbesiktning. Om du har nära till besiktningen så kan du alltid svänga förbi och fråga vad de menar med det 🙂

Link to comment
Share on other sites

Ja den var besiktigad innan jag köpte den så det är en vanlig besiktning. Har försökt kontakta den förra ägaren men av någon anledning så hör han inte av sig tillbaka 😑

Så du och andra har fått det godkänt. Jag ska kanske besiktiga den på ett annat ställe......

Men tusen tack för hjälpen!

Link to comment
Share on other sites

Hallå.

Jag hade provat att besikta på någon annan station.

Dom flesta Mustanger glider runt med mer eller mindre olaglig belysning som bilprovningen blundar för.

Har själv "mini"parkljusen monterade i den nedre grillen. Lite för långt in men har inte fått nedslag.

Blinkersen fram är orginal med bort kopplad sidobelysning. Inget nedslag.

Bakljusen är orginal med blinkersen monterad i backljusen. Har inte fått nedslag på det heller.

Jag tror mer på en nitisk besiktningsman.

Prova någon annan stans.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mattsan!

Typiskt att jag lyckas hamna hos en nitisk besiktningsman 😬

Jag har faktiskt bokat en ny tid hos någon annan. Men jag kommer låta de "tillfälliga" utanpåliggande blinkersen vara kvar nu när jag ändå har fixat.

Så håll tummarna 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo!

Vill bara tacka för tipsen och råden. Som jag sa tidigare så bokade jag en ny tid men på en annan station. Har varit där och jag fick INGA anmärkningar, den gled igenom utan problem.

Pust 😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...