Jump to content

Ny MACH-1, synpunkter?


Martin Bäckström

Recommended Posts

Hejsan,

Sålde just min 2016 GT, eftersom jag flyttat till New York.

Men känns som att bästa möjliga bil även här är en Mustang. Jag har plockat ihop en spec på en MACH-1, se bifogad fil. 58 k USD plus dealer mark-up, som åf egna påslag så vackert kallas.

Vad säger alla duktiga Mustang människor, är detta rätt spec och rätt version? Rätt kulör? Svart med lite röda accenter? Inklusive röda broms ok?

Bilen är tänkt att följa med mig hem, när jobbet här är klart om några år.

 

Martin

FORD Mustang.pdf

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bra val med Mach 1 2021 

Färg är ju smaksak, Svart är fin. Jag har också beställt, det blir ju Europa versionen då med vita bakljus, 20 hk mindre (EU avgaskrav), större backspeglar, inga extra mätare mm annat som skiljer. 

Jag har valt Race Red och bilen levereras i Juni. (skeppas nu) 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Kul att kunna köpa bil i USA! 😉

Smaken är ju som baken, men eftersom du önskar synpunkter, kommer mina här:

- Jag skulle ha valt Handling Package också, mest för att jag tycker de fälgarna är så snygga, men också för att jag gillar vinge på bakluckan.

- De flesta gillar ju svart, men jag har svårt att hålla mina bilar rena, så jag vill gärna ha en mer förlåtande färg. En som ger bra accent till alla mörka detaljer (utan att sticka för mycket i ögonen) tycker jag är fighter grey, se bilaga.

Lycka till oavsett val!

 

Skärmavbild 2021-05-08 kl. 13.04.10.png

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker den verkar nice och manuella växellådan (från GT 350) verkar ju vara en drömlåda!

Jag gillar dock inte dekaler och störde mig lite på att det inte gick att köra en dekal-delete när jag lekte runt på hemsidan och byggde ihop en på nätet. Jag såg ingen delete på vingen heller.

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Champagnekuben said:

Jag tycker den verkar nice och manuella växellådan (från GT 350) verkar ju vara en drömlåda!

Jag gillar dock inte dekaler och störde mig lite på att det inte gick att köra en dekal-delete när jag lekte runt på hemsidan och byggde ihop en på nätet. Jag såg ingen delete på vingen heller.

Bilen går inte längre att beställa i Sverige. Kommer ett fåtal bilar hit. Läste nånstans att Tyskland fått 15 bilar innan produktionsstoppen pga halvledarbrist. Övriga order har annullerats. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2021-05-13 at 01:19, Duckster said:

Oj, då får vi hoppas våra bilar blev tillverkade på de senaste datumen som gällde.
Blir nog till att dubbelkolla....en extra gång

Min anländer runt 5 Juni till Halmstad. Blir leverans före Midsommar ☺️ Har du kollat när din kommer? 

Link to comment
Share on other sites

Nope,
Men skall ringa Torbjörn på måndag, han var ju ledig när jag ringde i veckan 😱

Minst en FJG Mach 1 är i Halmstad. Körde förbi igår men lyckades inte se den.

 

Det är nära nu, vilka jäklar bilar vi "får"

🏎️

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, Duckster said:

Nope,
Men skall ringa Torbjörn på måndag, han var ju ledig när jag ringde i veckan 😱

Minst en FJG Mach 1 är i Halmstad. Körde förbi igår men lyckades inte se den.

 

Det är nära nu, vilka jäklar bilar vi "får"

🏎️

Ja, såg att de fått in den. Rycker såklart lite att åka och kolla, men vill nog vänta tills täckelsen faller av min egen på plats i hallen. Ett ögonblick som ska dokumenteras 😉

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...