Jump to content

Cabtätning


Granath

Recommended Posts

Har en cab från -07 som varit smälld på höger bak skärm i USA och fixad i Sverige. Nu när cabben skulle bytas fick även cabställningen rätas till lite grand med följd av att den nu inte riktigt sluter tätt mot fönsterramen, det handlar om en knapp millimeter i huvudsak vänstra hörnet.

Är det så enkelt som att limma dit en extra gummilist eller har ni några andra bra tips?

Link to comment
Share on other sites

Så efter att cabställningen riktats så uppstod problemet att den inte sluter tätt?

Jag är ingen expert på cabbar, men för mig så låter det som att ettdera så riktades cabställningen fel, eller så är bilen fortfarande sned efter krocken. 
 

hur kommer det sig att låshandtaget inte förmår att dra ner cabställningen tillräckligt mycket för att täta? 
finns det möjlighet att justera låshandtaget?

Link to comment
Share on other sites

45 minuter sedan, Blomqvist said:

Så efter att cabställningen riktats så uppstod problemet att den inte sluter tätt?

Jag är ingen expert på cabbar, men för mig så låter det som att ettdera så riktades cabställningen fel, eller så är bilen fortfarande sned efter krocken. 
 

hur kommer det sig att låshandtaget inte förmår att dra ner cabställningen tillräckligt mycket för att täta? 
finns det möjlighet att justera låshandtaget?

Tror att det är fasta mått på handtagen, cabställningen är nog rak det som krävs är viss handkraft för att tapparna i hålet (fattas ca 0,5 mm för att tapparna ska gå rakt i) så på vänster sida orkar inte riktigt handtaget trycka ner ställningen.

Link to comment
Share on other sites

On 2021-06-17 at 10:28, Granath said:

Tror att det är fasta mått på handtagen, cabställningen är nog rak det som krävs är viss handkraft för att tapparna i hålet (fattas ca 0,5 mm för att tapparna ska gå rakt i) så på vänster sida orkar inte riktigt handtaget trycka ner ställningen.

Kanske en ny list löser det hela?

Link to comment
Share on other sites

On 2021-06-18 at 17:27, Granath said:

Tänker du en ny list eller komplettera med en list till

tänkte om den suttit fel och pressat den gamla skev lr dylikt så kanske en helt ny list löser problemet

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...