Jump to content

Tanka Mustang problemfritt


Hjalle

Recommended Posts

Jag har gjort typ likadant, jag fick veta av säljaren att den "Mussen" jag köpte i maj var jäkligt svårtankad men jag har inte fått ett enda avbrott i tankningen på det ca 6-7 tankningar jag gjort.
Munstycket in så långt det går och slangen pekandes på kl 1.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Läs trådarna som finns på sidan

En sak som funkar för några funkar ej för andra så det finns ingen fixit grej utan man får testa de olika alternativen som finns

Link to comment
Share on other sites

Hej! Som ni ser ovan har jag svarat tidigare här. Då gick det bra tills min Preemmack uppdaterade med helt nya pumpar och munstycken. Har provat alla varianter av förslag här men inget funkar, det kan ta fanimej 15 min att få i 20-30 l bensin. Det är en annorlunda krök på pumpmunstycket och annat skit på ovansidan av munstycket så att hålla munstycket kl 12 funkar inte för då når röret knappast in till tanköppningen.  Jag har företagskort med rabatt men får nog testa nån annan äldre station som kanske funkar så att man kan åka mer Mue än att stå och tanka.

Link to comment
Share on other sites

On 2023-05-06 at 17:50, nafets said:

Hej! Som ni ser ovan har jag svarat tidigare här. Då gick det bra tills min Preemmack uppdaterade med helt nya pumpar och munstycken. Har provat alla varianter av förslag här men inget funkar, det kan ta fanimej 15 min att få i 20-30 l bensin. Det är en annorlunda krök på pumpmunstycket och annat skit på ovansidan av munstycket så att hålla munstycket kl 12 funkar inte för då når röret knappast in till tanköppningen.  Jag har företagskort med rabatt men får nog testa nån annan äldre station som kanske funkar så att man kan åka mer Mue än att stå och tanka.

Se det possitivt, ännu så länge är det fortfarande lite snabbare än att tanka en elbil 🙂

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
16 timmar sedan, Norén said:

Jag brukar stå på tomgång, då funkar det de flesta gångerna.

Egentligen borde det räcka med att ha nyckeln i låset, då får evap ventilen i motorrummet (sitter på vänster fjäderbenstorn) ström och öppnar vägen till insuget. Luften pyser ut genom trottelhus och ut genom luftfiltret. Men är det trångt och tätt så underlättar det såklart att ha motorn igång som då suger lite i slangen med undertrycket i insuget.

Har en 08a Bullit numer (från 2008 ska det vara lösta med alla uppdateringar inkl. nya slangdrgningen genom hål i balken) och så skönt att slippa detta.

Trodde jag, skulle tanka proppfullt i helgen och döm om min förvåning när pumpen stängde av sig på 35 liter trots att jag kört upp typ 2 liter på reserven.  Tanken ska rymma 16 gallon= 60 liter. Så borde gått i 50 utan problem. Jag hade tagit ur nyckeln på ren rutin så nästa gång ska jag lämna den i . Sedan blir det till att kolla upp alla slangar, rör och kolfilter m.m. i vinter. Bilen är ju knappt körd och 15 år gamma så det kanske bor lite spindlar i här å där.  

Link to comment
Share on other sites

On 2023-05-08 at 06:21, Mustangmike said:

Se det possitivt, ännu så länge är det fortfarande lite snabbare än att tanka en elbil 🙂

 

Hajar din "tanke" men jag tankar aldrig muen nattetid medan jag sover och drömmer om att fylla "tanken" på 60 sek 😂😂

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fård hade lite otur när dom tänkte, men det är en lång story, du får googla lite, svaret finns här på forumet av "Datmn"  som gjorde en komplett beskrivning av problemen.

 

🙂

 

 

 

  

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...