Jump to content

Golvmatta


Janneberka

Recommended Posts

8 timmar sedan, Janneberka said:

Hello, någon som har färgat om golv mattorna alltså den som täcker hela golvet jag har en tråkig orange färg gul bil vit inredning några förslag?

Eftersom det är Nylon så kommer färgen bara ligga utanpå trådarna som ett lager.
Det sugs inte in i materialel så det blir väldigt kortlivat isåfall eftersom gamla kulören direkt kommer synas vid slitage
I tillverkningen så är själva plasten mixad med kulören.

Såklart går det färga men glädjen blir väldigt kortlivad och ett jäkla jobb att göra det praktisk plus kostnad.

Köp en ny matta.
En 50år gammal nylon matta är ingen höjdare

Link to comment
Share on other sites

On 2021-08-31 at 06:11, Per Berglund said:

Eftersom det är Nylon så kommer färgen bara ligga utanpå trådarna som ett lager.
Det sugs inte in i materialel så det blir väldigt kortlivat isåfall eftersom gamla kulören direkt kommer synas vid slitage
I tillverkningen så är själva plasten mixad med kulören.

Såklart går det färga men glädjen blir väldigt kortlivad och ett jäkla jobb att göra det praktisk plus kostnad.

Köp en ny matta.
En 50år gammal nylon matta är ingen höjdare

Ok tack för svar,vart kan man hitta nya? dom lär vara formskurna

Link to comment
Share on other sites

Du kommer aldrig att få samma passform med en nytillverkad matta. Jag ångar bittert att jag inte fräschade till min originalmatta. Jag köpte den bästa och dyraste att kunde hitta, den var "Proudly made in USA". Håller jag upp den mot ljuset kan jag se rakt igenom den! Plus att passformen var usel!

 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Jan CMC 391 said:

Du kommer aldrig att få samma passform med en nytillverkad matta. Jag ångar bittert att jag inte fräschade till min originalmatta. Jag köpte den bästa och dyraste att kunde hitta, den var "Proudly made in USA". Håller jag upp den mot ljuset kan jag se rakt igenom den! Plus att passformen var usel!

 

Nu generaliserar å det grövsta !!!   
Då köpte du en 100% nylonmatta standard säkerligen för minst 5år sedan och hade ingen koll ....Idag det finns EXAKT likt original jag har själv bytt ut flera.
Har bytt på många Mustanger och senast i våras och den var perfekt.

ACC eller TMI är det som gäller....Troligen även Scott Drake som jag aldrig prövat men innehåller 80%Rayon/20% Nylon exakt som originalet

Sen ska den vara sydd med "Loops" och tidigare var även helt slät matta vanlig som är just "Usel" 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...