Jump to content

S550 Motorhuvsproblem korrosion!!


Brembo

Recommended Posts

Min S550 2016-huv ska repareras på garantin pga korrosion. En vän som jobbar som plåtslagare på annan ort säger att de aldrig lagat en Mustanghuv utan de byter ut huven på garantin på Mustangerna, och då med mycket mindre skador än vad min har. 
Fordhandlaren som har mitt ärende säger att de bara lagat huvarna, aldrig bytt. 
Några erfarenheter här? Hur många har fått bytt resp lagat huven? Håller det verkligen? Hur får man bort korrosionen under falsen?
Är ju ett vanligt problem så kolla era huvar, jag såg det först inte men när jag kollade noggrannare så var hela undersidan på vänster sida angripen av bubblor vid falsen. Samt under höger framlampa som nu även jobbat sig runt till ovansidan.

Link to comment
Share on other sites

Är bilen vinterkörd eller är den bara ute på sommaren? Parkeras den utomhus eller står den i garage eller carport?

Om det är kanten på huven där den ligger emot gummilisten i urtaget på skärmen så är det ett ställe där fukt stannar kvar ett tag efter regn och biltvätt så det är inte konstigt om det startar där.

Hur ser bubblorna ut, är det som vanlig rost på stålplåt?

Link to comment
Share on other sites

10 minuter sedan, Prime Mover said:

Är bilen vinterkörd eller är den bara ute på sommaren? Parkeras den utomhus eller står den i garage eller carport?

Om det är kanten på huven där den ligger emot gummilisten i urtaget på skärmen så är det ett ställe där fukt stannar kvar ett tag efter regn och biltvätt så det är inte konstigt om det startar där.

Hur ser bubblorna ut, är det som vanlig rost på stålplåt?

Så här ser det ut
Känt problem på de tidigare Mustangerna, första gången jag hört det på 15+ Mussar
Men det finns massor i USA som har det på sina S550 Mussar tyvärr har jag nu sett

image.thumb.png.8b73f848556f9390885b70ba36b39fdf.png

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites