Jump to content

Utseendemässiga förslag!


Tralle

Recommended Posts

Hej! Som rubriken lyder letar jag lite inspiration till hur jag kan få bilen att se lite roligare ut. Jag har en svart 2012a V6. Har ni några fina förslag på vad ni har modifierat med era bilar får ni gärna skicka lite bilder! Tack på förhand!

48B7A7DD-F967-4766-91E4-62C8B9918839.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ett förslag skulle vara att jobba med lite mattsvarta stripes på huv och/eller sidor, helfoliera tak, backspeglar och ytan mellan baklysena i mattsvart vilket görs sig väldigt väl mot den blanksvarta lacken. Sen tycker jag fönsterscoopen är ett signum för Mustang. Finns ett par olika modeller i mattsvart som tillsammans med andra mattsvarta detaljer skulle göra sig. Sänkning och andra ljuddämpare är ett måste;-) Tona bakrutan skulle jag nog överväga också.

Sen ett par 20 tums fälgar som pricken över i:et. Dock skulle jag inte välja helsvarta. Kanske ett par i bronze eller blankpolerad fälgbana.

Möjligheterna är oändliga och smaken är som baken. Lycka till. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, Jimen77 said:

Ett förslag skulle vara att jobba med lite mattsvarta stripes på huv och/eller sidor, helfoliera tak, backspeglar och ytan mellan baklysena i mattsvart vilket görs sig väldigt väl mot den blanksvarta lacken. Sen tycker jag fönsterscoopen är ett signum för Mustang. Finns ett par olika modeller i mattsvart som tillsammans med andra mattsvarta detaljer skulle göra sig. Sänkning och andra ljuddämpare är ett måste;-) Tona bakrutan skulle jag nog överväga också.

Sen ett par 20 tums fälgar som pricken över i:et. Dock skulle jag inte välja helsvarta. Kanske ett par i bronze eller blankpolerad fälgbana.

Möjligheterna är oändliga och smaken är som baken. Lycka till. 

 

 

Tack för svar! 
Jag lät väl lite väl tråkig kanske när jag skrev min fråga, helt original är den inte. Bilen är sänkt, bromsok röda, corsa sportavgassystem. Bakrutor tonade, sen som ni ser på min bild har förra ägaren färgat ponnyn röd där fram. 
 

Där emot saknar jag ett emblem bak, alltså den på bagageluckan. Förra ägaren har satt som en platta i plast emellan baklyktorna, vilket jag tycker är lite tråkigt. Tycker att emblemet där bak är lite ett måste, men det är ju bara jag. Vet ni något bra ställe man kan köpa ett ”oem”-emblem, eller ska jag bara chansa och beställa på eBay?

 

Fönster scoops är givetvis ett väldigt bra alternativ. Vågar någon lägga upp en bild på hur sin bil ser ut? 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Snygg bil och kul med diskussionstrådar här men för din egen skull så du inte tappar gnistan 😉 Testa Internet....typ Google. 

 Skriv Mustang 2012 i sökrutan och välj bilder. Voila 🙂

Sen kan du labba med olik årsmodeller, lägga till ett tillbehör eller attribut i sökningen ex "Chin spoiler "  du får väldigt många uppslag.

Ett annat tips är att gå in på Americam muscle och kika på ett tillbehör och där har du förutom företagets egna produktbilder oftast massor med kunder som lagt upp bilder på sin bil med just den modden, ofta hittar man t.o.m. sin egen färg och dom hjulen eller  tillbehöret. 

 

🙂

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

26 minuter sedan, Mustangmike said:

Snygg bil och kul med diskussionstrådar här men för din egen skull så du inte tappar gnistan 😉 Testa Internet....typ Google. 

 Skriv Mustang 2012 i sökrutan och välj bilder. Voila 🙂

Sen kan du labba med olik årsmodeller, lägga till ett tillbehör eller attribut i sökningen ex "Chin spoiler "  du får väldigt många uppslag.

Ett annat tips är att gå in på Americam muscle och kika på ett tillbehör och där har du förutom företagets egna produktbilder oftast massor med kunder som lagt upp bilder på sin bil med just den modden, ofta hittar man t.o.m. sin egen färg och dom hjulen eller  tillbehöret. 

 

🙂

 

 

 

 

 

Hahah jo jag förstår att det finns ett väldigt mycket bredare utbud på Google. Har sökt en del, och hittat mycket intressant, men jag tyckte det kunde vart kul med en liten tråd där man kunde hitta inspiration från sina svenska kamrater, och se vad ni lyckats med. Känns lite mer jordnära än att se vad en annan gjort i USA. Vissa styling- och trimdelar är mer lättillgängliga i USA jämfört med Sverige antar jag, och tänkte mer om det kunde finnas lite smådetaljer och annat som man kanske inte tänker på vid första anblick, kanske bra hemsidor som skickar till Sverige som folk är nöjda med. Hur som helst, jag förstår att det är enklare på Google, tänkte mer om någon ville skryta lite med sin bil också 😉 
 

Allt gott! 

Link to comment
Share on other sites

Kolla efter lite inspiration på nätet och välj det du tycker är snyggast och passat bäst 🙂 Inga problem att köpa delar från usa, man får bara tänka på att tull och moms tillkommer. 

Personligen så hade jag satsat på ett par silvriga eller polerade/kromade 20" fälgar som är rätt breda. Så det fyller ut bra. Sen hade jag monterat två breda stripes över bilen. Antingen i vitt eller i mörkgrått. Sen hade jag nog bytt, grill, frontläpp, vinge m.m 🙂

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...