Jump to content

Ny Mustang ägare


Recommended Posts

Hej,

Ganska så nybliven förstagångs ägare av Mustang från Stockholm, har en GT 5.0 cabriolet årsmodell 2019 uttagen 2020. Har inte gjort så mycket men är tacksam för tips... t.ex. hur lyfter man bilen säkert med garage domkraft för att sedan placera ut pallbockar på ett säkert sätt... ser ut som att min bil har en extra balk i bak tillskillnad från de videos jag har googlat fram, kan man lyfta i den?

Står att man inte ska lyfta i bakaxeln m.m. så vart lyfter man säkert med garagedomkraft utan att montera eftermarknads lyftbalkar?

Funderar på att montera  x- pipe, JLT olje luftfilter m.m.  är det värt att göra sådana småuppdateringar eller inte? 

Tacksam för tips!

Link to comment
Share on other sites

On 2021-09-12 at 21:24, Stockholm Mustang Sally said:

Hej,

Ganska så nybliven förstagångs ägare av Mustang från Stockholm, har en GT 5.0 cabriolet årsmodell 2019 uttagen 2020. Har inte gjort så mycket men är tacksam för tips... t.ex. hur lyfter man bilen säkert med garage domkraft för att sedan placera ut pallbockar på ett säkert sätt... ser ut som att min bil har en extra balk i bak tillskillnad från de videos jag har googlat fram, kan man lyfta i den?

Står att man inte ska lyfta i bakaxeln m.m. så vart lyfter man säkert med garagedomkraft utan att montera eftermarknads lyftbalkar?

Funderar på att montera  x- pipe, JLT olje luftfilter m.m.  är det värt att göra sådana småuppdateringar eller inte? 

Tacksam för tips!

Grattis till nya bilen. Jag har själv GT 5.0 cab årsmodell 2019 men uttagen 2019 så din är något nyare än min. 

Är det tanken att bilen ska stå på pallbockar under vinterförvaring? Det behövs inte i så fall. Jag låter bilen stå som vanligt fast med 3 bar lufttryck i däcken istället. 

X-pipe kommer att höja motorljudet om du vill det. Blir dock raspigt ljud med x-pipe. Jag föredrar H-pipe själv. Då låter motorn dovare men högre ljud än original. Resonanslådan från fabrik stjäl både effekt och ljud. Totalt onödigt att Ford monterar den stora lådan, tycker jag. JLT öppet luftfilter kräver en custom tune för bilens mjukvara om den ska gå som den ska. Annars kommer den gå ojämnt. 

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...