Jump to content

Byta fjärrkontroll/nyckel till kombinerad fjärrkontroll/switchblade-nyckel?


najkks

Recommended Posts

1 hour ago, Lars Alfredsson said:

Sök på Amazon eller ebay, köpte en på ebay den gick att programmera men  nu fungerar den inte så det är enligt mig en chansning.

Jo har kollat där.. men trist att köpa för 700kr och sedan bara på chans..

 

de flesta nyckelämnen där är ju "släta" utan tänder.. men med urfräsning i mitten

nycklarna till bilen är minst sagt extremt tandade.. så frågan är om det är avgörande, eller om den går på urfräsning?

Link to comment
Share on other sites

Så när man köpt nyckel så får man lämna den till en låssmed som fixar bladet.
Sedan kan man själv programmera om man har två orginalnycklar?

Vad brukar en låssmed kosta ungefär?

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Beställt denna, får se om jag kan programmera den själv eller om Ford får göra det.
Enligt handlaren så ska man kunna programmera den själv.

https://www.wish.com/search/FOR 2005 - 2013 Ford Mustang U/product/615ea2bfd8e7bc1559e4b18f?source_feed_page_view_id=1652968749_6f4eff2d28e7476b881768099c7e5691_SearchPage&source=search&position=0&share=web

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, Pab said:

Beställt denna, får se om jag kan programmera den själv eller om Ford får göra det.
Enligt handlaren så ska man kunna programmera den själv.

https://www.wish.com/search/FOR 2005 - 2013 Ford Mustang U/product/615ea2bfd8e7bc1559e4b18f?source_feed_page_view_id=1652968749_6f4eff2d28e7476b881768099c7e5691_SearchPage&source=search&position=0&share=web

 

 

Vi väntar spännt på info hur det gick 👍

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej!

Det går bra att programmera nyckel själv och det fungerar på samma sätt 2005-2014.

Jag har en Mustang GT 2010 som inte är keyless men om jag förstått det rätt så går det även på modeller som har keyless.

Jag fick skruva isär nyckeln och lämnade in den till närmsta låssmed som slipade nyckeln medans man väntade och det kostade 125 kr.

Nyckeln kostade 209 kr (2v leveranstid från Wish) + 125 kr för slipning vilket blir en totalkostnad på 334 kr.

Programmera FOB fjärrkontroll med fyra knappar 1999-2014 (lås, lås upp, bakluckan och paniklarm):

1. Slå på/av tändningen 8 gånger inom 10 sek och du hör att centrallåsen stänger och öppnar vilket meddelar att du är i programmeringsläge.
2. Tryck lås upp på alla fjärrkontroller du vill konfigurera.
3. Slå av tändningen.
4. Klart.

Programmera chip (startspärr) fjärrkontroll 2005-2014 med två original nycklar (Har du inte två original nycklar så får Ford göra det):
1. Slå på tändningen tills röda symbolen med ett lås på försvinner från instrumentpanelen med original nyckel 1.
2. Slå på tändningen tills röda symbolen med ett lås på försvinner från instrumentpanelen med original nyckel 2.
3. Slå på tändningen tills röda symbolen med ett lås på försvinner från instrumentpanelen med din nya nyckel.
4. Klart (Har du fler nya nycklar så upprepa processen igen).

Låssmed: Samarkand Sko & Nyckel i Växjö
Flip Remote Key Fob 315MHz: https://www.wish.com/search/FOR 2005 - 2013 Ford Mustang U/product/615ea2bfd8e7bc1559e4b18f?source=search&position=0&source_feed_page_view_id=1654623604_6f4eff2d28e7476b881768099c7e5691_SearchPage&share=web
Instruktionsfilm: 

  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

exakt samma har jag köpt! följt  tråden hur man programmerar fjärren(knapparna) samt chipet till startspärren! knapparna fungerar men inte chipet till startspärren det går inte! försökt  flertal gånger! så det blev en snygg fjärrkontroll ialla fall! till en musse 2005 s197

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

kan det vara så att nyckelbladet är ca 7mm längre  är orginalet så chippet kommer för långt ifrån mottagaren?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Mitt nyckelblad är också ca 7 mm längre än originalet.
Men mitt svarta plupp sitter längre fram på kretskortet än ditt.
Min satt helt löst så jag fick limma dit det själv.

Så det kan vara att det inte når fram tillräckligt.

Link to comment
Share on other sites

det fungerade inte med att flytta fram chipet! säljaren sa att jag måste programmera om den hos låsmed med utrustning för jobbet eller hos  ford återförsäljare! falsk marknads framföring  anser jag!  när de skulle skicka med inf hur man gör! det gjorde de inte! fick hitta själv som ibörjan på denna tråd! duger som dörröppnare! 

Link to comment
Share on other sites

Ja det var dåligt att man lovat att det ska gå och att man inte skickar med information.

Länken ovan till wish så frågade jag säljaren om man kunde programmera nyckeln själv om man hade båda originalnycklarna vilket han bekräftade och det fungerade på min 2010.

Jag har använt den hela sommaren och det ändå jag märkt är att ibland får man trycka tre gånger för att öppna bakluckan.

 

 

Link to comment
Share on other sites

bytte batteri då svarade dosan komandon bättre!  men startspårren blev det inget bättre med! blir väl och använda den som dörröppnare! gav säljaren dåligt betyg på ebay! 

Link to comment
Share on other sites

Testa programmera med batteriladdare inkopplad och se till att batteriet är fulladdat. Jäkligt kinkigt med det, men annars är det nog tyvärr kört med just den. Väldigt varierande kvalitet på chipen man får med 3:e partsnycklar. 

Link to comment
Share on other sites

bytte batteri i nyckeln då svarade bilen snabbare på knapparna samt på längre avstånd, medföljande batteri var svagt, var man tvungen att stå 1/2 meter från dörren innan låset reagerade! nyligen bytt batteri i bilen så det batteri är ok ochså!

Link to comment
Share on other sites

Kan ju vara så att du inte har 2 originalnycklar, någon kan ju tappat den ena nyckeln och istället för att göra en ny nyckel bara klonat den kvarvarande nyckeln, 

man kommer då tro att man har 2 olika nycklar men bilen ser bara 1 nyckel, alltså går det inte att programmera en ny annat än med lämplig programvara eller hos Ford

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...